Avatar billede Maja Praktikant
16. januar 2011 - 22:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pris på reparation af harddisk?

Det lader til at harddisken i min bærbar er brændt sammen. Den har nu ikke været langsom eller sagt underlig lyde, men den vil ikke starte (kan dog nogengange få den igang, hvorefter den fryser efter et stykke tid, nogen gange med det samme, andre gange efter en time eller 2). Troede først det var windows der var skyld i problemet, men har stadig problemer med ubuntu. Det underlige er at der ikke har været nogle problemer under installationerne af en ny win 7 eller ubuntu. Men jeg er altså overbevist om at det er harddisken det er galt med, så kunne godt tænke mig at høre om nogle ved, hvad det cirka kunne ske at koste at få den lavet? Kan jeg ligeså godt købe en ny bærbar?
Avatar billede ranni Forsker
16. januar 2011 - 23:26 #1
Hvis du bliver overbevidst om at det er harddiscen, kan du besøge  din bærbare hjemmeside og finde ud af hvilken HDD, der sidder i og så gå på EDBPRISER.DK.
Der kan du næsten sikker finde HDD til 500-800 kr.
Du kan nærmest finde beskrivelse af, hvordan du selv kan skifte den, ellers er jeg overbevidst om at nogen her på siden kan hjælpe.
Jeg har selv skiftet en, og jeg har ve`gu` ikke  meget forstand på det her IT
Avatar billede chalde Seniormester
17. januar 2011 - 09:31 #2
Hvis du er sikker på det er harddisken (undersøg med producentens værktøj), kan du forhøre dig om der stadig er garanti/reklamationsret på den og få den byttet.
Ellers er det ud og købe en ny harddisk. Det kan ikke betale sig at få den repareret.
Avatar billede Maja Praktikant
01. maj 2011 - 11:49 #3
Tak for hjælpen
Avatar billede Maja Praktikant
31. maj 2011 - 00:22 #4
Tak