Avatar billede thosko Juniormester
17. januar 2011 - 09:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dnla? Hvad skal jeg vælge?

Hej Eksperter

Jeg har købt et TV som understøtter dlna. TVet er i stuen.

Jeg vil gerne have et system så jeg inde på kontoret kan have mit trådløse netværk og derfra koble diverse ting til, så det kan ses på TVet inde i stuen.

Min egen løsning er:
Købe en NAS server der understøtter dlna (Evt. denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=NAS&pid=660517 ) og så føre et netværkskabel fra NAS server til trådløs router.
Jeg fører også et netværkskabel fra TV til trådløs router.

Dermed vil jeg kunne se feriebilleder, film osv. på TV som er lagret på NAS serveren.

Er det en helt dum løsning?

Jeg går ud fra at ved min løsning, så kan man sidde i et rum i huset og fange den trådløse router med en bærbar og dermed overføre filer fra bærbaren til NAS server som backup - kan jeg ikke det?

Skal man være opmærksom på hvilken NAS server der vælges?

Andre ting man skal være opmærksom på eller en anden bedre og billigere løsning?
17. januar 2011 - 12:57 #1
det er sletik dumt :)
- men tjek lige hvilke formater dit tv understøtter :)
Avatar billede thosko Juniormester
17. januar 2011 - 20:59 #2
Tror du ikke at NAS serveren kan arbejde trådløst ved at være kablet til den trådløse router, så bærbaren kan finde NAS serveren trådløst?
17. januar 2011 - 21:22 #3
jooo sagtens do skal du være helt sikker på at den over det trådløse ka streane hurtigt nok :)
21. januar 2011 - 18:31 #4
point ?:)