Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. januar 2011 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tabindex bliver ignored i Firefox/IE på dropdowns?

Hola ppl,

Det lader tilsyneladende til at tabindex bliver ignored i Firefox/IE på dropdowns. Mit spørgsmål lyder derfor på om det ikke er muligt at fikse dette så det virker i de nævnte browsere?

Der ligger et eksempel på tabindex herinde: http://www.htmlcodetutorial.com/forms/_SELECT_TABINDEX.html

Det virker fint her med: Safari & Chrome, men som sagt ikke med FF/IE..
Avatar billede zips Juniormester
17. januar 2011 - 13:27 #1
Det virker fint i min FF 3.6.13
Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. januar 2011 - 13:53 #2
Bruger selv FF 3.6.13 og den ignorerer stadig bare her :S

Markerer den dropdown-menuen på samme måde som med andre browsere hos dig?
Avatar billede zips Juniormester
17. januar 2011 - 18:08 #3
Vi er enige i at tab index virker i alle browser, men du ønsker at dropdown skal skifte baggrunds farve når man er i feltet?
Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. januar 2011 - 21:19 #4
Nej, desværre ikke helt..

Når jeg kommer til tab 3 på den pågældende side i Firefox springer den bare videre til textareaet fremfor dropdown-menuen. Jeg vil gerne have dropdown-menuen til at få en blå border når man tabber hen over den på samme måde som med de to inputs og textarea..

Det undrer mig MEGET at den ikke gør det i Firefox hos mig, når det som bekendt virker i Chrome + Safari :S
Avatar billede zips Juniormester
17. januar 2011 - 23:02 #5
Hvorfor det ikke virker hos dig, forstår jeg ikke, jeg har testet i FF 2.xxx FF 3.xxx IE 6, 7, 8 Opera 10,53 Safari 4,0 og i alle browser virker tab index som vist på siden, eneste forskel, er måden det vises på, hvilken felt man er i.

Dvs. om der er ramme omkring feltet, eller baggrundsfarve osv.
Avatar billede doncarnage Nybegynder
15. februar 2011 - 17:16 #6
Havde glemt alt om denne tråd.. Smider du et svar så du kan få points?

Jeg fik ikke problemet løst, men valgte at droppe tab-orderen..
Avatar billede zips Juniormester
15. februar 2011 - 17:25 #7
Her er et svar :-)