Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
17. januar 2011 - 21:43 Der er 1 løsning

TypeError: Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference.

http://martindilling.com/diverse/camel/camelrun.zip

Jeg er igang med at lave et spil til et projekt i skolen, men jeg er virkelig groet fast ved den her fejl, jeg har siddet med det i flere timer, og kan virkelig ikke få det til at virke :\
Håber virkelig der er nogen der har tid og overskud til at hjælpe en AS3 newbie :\

tror det nemmeste er at hente filen (indeholder .fla og .as fil)
men her er det debuggeren siger er et problem, hvilket jeg virkelig ikke kan se hvordan det kan være :\

---------------------------------------------
public function GameLoop():void {
    // constructor code
    Object(root).screenPreloader.btn_preStart.visible = false;

    // add listeners
    Object(root).addEventListener(Event.ENTER_FRAME, gameLoop);
    Object(root).addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, gamekeyDown);
    Object(root).addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, gamekeyUp);

    Object(root).screenPreloader.btn_preStart.addEventListener(MouseEvent.CLICK, btn_preStartClick);
    trace('Preloader btn.height: ' + String(Object(root).screenPreloader.btn_preStart.height));
    trace('Den her EventListener virker fint.');

    Object(root).screenMenu.btn_start.addEventListener(MouseEvent.CLICK, btn_startClick);
    trace('Menu btn.height: ' + String(Object(root).screenMenu.btn_start.height));
    trace('Dette her sker slet ikke :/ funtionen dør bare ved den her EventListener.');
}

---------------------------------------------

Når den når til den sidste EventListener, "breaker" den bare funktionen, og kan virkelig ikke se hvad jeg har gjort galt :\
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
22. marts 2011 - 01:34 #1
Fandt ud af det et andet sted :\