Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 09:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blokering af link til netadresser i mails

Når jeg forsøger at aktivere et link i en mail, det være sig i Outlook (2003) eller Gmail, fremkommer en fejlmeddelelse med følgende tekst:

Handlingen er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.

Desværre er min systemadministrator ikke lige at træffe for tiden :-) Der er formentlig tale om en ændring i mit styresystem - Windows 7 - men jeg kan ikke finde den. Synes ikke jeg selv har foretaget ændringer, men det kan jo ske.

Kan nogen hjælpe? På forhånd tak.

Christian
18. januar 2011 - 11:57 #1
Har eller har du haft en alternativ Browser instaleret ?

---

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser
Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 12:28 #2
Tak for dit svar, Larry.

jeg har brugt Google Chrom, som jeg afinstallerede forleden, og derefter opstod problemet, så der er nok en vis sammenhæng. Men selv om jeg korrigerer, som du har anvist, hjælper det ikke på problemet.

Har du andre forslag?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 12:58 #3
Blot til orientering for mulige hjælpeforslag: Nu virker mine links i GMail, ak ja, for en ikke særlig kyndig, men almindelig bruger af programmerne, er det lidt af en mystisk verden.
Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 13:13 #4
Uf, nu fik jeg besvaret det forkerte sted, må se hvordan jeg redder den suppedas
18. januar 2011 - 13:21 #5
Ref #1 - står den som DEFAULT Browser der ??? Eller 'glemmer' den det igen ?
Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 13:31 #6
IE står som default - det er ikke glemt.
18. januar 2011 - 14:34 #7
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

---

WIN7 - Kontrolpanel - Standardprogrammer - Angiv dine standardprogrammer - ... ???
Avatar billede chr_dk8270 Novice
18. januar 2011 - 18:39 #8
Har forstået.
---

Explorer er også angivet som standard via kontrolpanel
18. januar 2011 - 21:39 #9
PS[2]: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...