Avatar billede Techwork Praktikant
21. januar 2011 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logning af brugerlogin i NAV 5.0

Jeg har en Dynamic NAV 5, hvor jeg godt kunne tænke mig at vide, hvornår folk logger ind i systemet. Er det mulig som standard?

Mit problem er at vi en gang i mellem ikke har nok samtidige Brugere. Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvornår de enkelte bruger logger ind. Er det overhovedet muligt?
Avatar billede Techwork Praktikant
21. januar 2011 - 13:19 #1
Skal måske lige tilføje at jeg kører med en Native database og ikke en SQL.
Avatar billede amtoft Novice
21. januar 2011 - 13:22 #2
Det ligger vist under

Opsætning -> Programopsætning -> Brugere -> Brugeropsætning ->
Her kan du indtaste brugerID og sætte mærke i feltet "Registrer tid".

Så gemmer systemet en log over hvor lang tid folk bruger i systemet hver dag. Den finder du under Opsætning -> IT-adm -> Brugere -> Tidsforbrug.

Nok ikke helt det du ønsker, men måske kan det hjælpe dig lidt på vej.

Alternativt kan du se under Filer -> Database -> Oplysninger -> Faneblad Sessioner -> Tryk F6 i "Antal sessioner"
Der får du en oversigt over, hvilke brugere der pt. er logget på, og hvornår de har startet deres session.

mvh Brian
Avatar billede Techwork Praktikant
24. januar 2011 - 13:58 #3
Hej Brian

Havde håbet på noget der loggede alle login, men det kan godt være at jeg kan bruge det alligevel. Hvis du lige smidder et svar får du pointene.
Avatar billede amtoft Novice
24. januar 2011 - 14:13 #4
Findes desværre ikke som standard.

Det kan evt. laves.