Avatar billede ptael Nybegynder
22. januar 2011 - 12:23 Der er 4 kommentarer

Hvorfor virker det ikke.

Hej Alle sammen.

Jeg har behov for lidt hjælp.

Jeg har en exchange server køre. Virker fint.

Så har jeg behov for at sync en person til den. Men han sidder på et andet wan/lan.

Jeg laver en VPN tunnel mellem mit net og hans.

Men kan stadig ikke få lov at sync med outlook 2007. Den siger at der ingen forbindelse er til exchange server. Outlook skal være online bla bla.

Men tager nu denne pc hjem. Og opretter den. Og køre tilbage til hvor han bor. Kan han fint sende og modtage mail.

Det er kun første gang der er et problem.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. januar 2011 - 13:00 #1
hvad betyder: "Men tager nu denne pc hjem. Og opretter den. Og køre tilbage til hvor han bor. Kan han fint sende og modtage mail." ?
Avatar billede ptael Nybegynder
23. januar 2011 - 18:00 #2
Det betyder hvis man kan skrive dansk.

At hvis jeg tager hans pc hjem til mig selv og kobler den op på mit netværk virker det.

Og når han får den tilbage pg kobler sig på sit ejet net. Virker det os.

Jeg kan ikke få lov at oprette en outlook konto udenfor mit eget netværk.

Der er lavet VPN tunnel mellem mit net og hans. Og jeg kan godt se min server fra hans net.

Jeg har ingen ide om hvad der går galt.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2011 - 18:42 #3
Jeg har haft lignende issues et par gange.

Kan f.eks skyldes at IPv6 ikke understøttes over tunnelen. Hvis det er en Vista eller nyere klient, og en 2008 eller nyere server, så vil de forsøge at tale IPv6. Over visse ældre Cisco VPN enheder går det ikke altid smooth. Prøv at slå ipv6 fra i registry på maskinen og se.

Hvis det ikke er det så skyldes det fejl i DNS opslag over VPN linjen. Måske klienten får den forkerte DNS udleveret? Hvad med bare at konfigurere OutlookAnywhere og komme videre? :)
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2011 - 18:44 #4
meget vigtigt iøvrigt: Det er selvfølgelig ipv6 på klienten der skal slåes fra. Lad være med at forsøge at gøre det på serveren med mindre det er en dedikeret CAS rolle server.