Avatar billede nez Nybegynder
22. januar 2011 - 13:34 Der er 11 kommentarer

Kan ikke finde C: drevcet under formatering

Som overskriften siger kan min computer ikke finde C: drevet når den skal installere vista på ny..
Den kan finde min eksterne og min anden IDE hdd som er sat i.. men ikke den originale SATA.
Har snakket med dem jeg har kæbt computeren af omkring hakken i lyd osv.. de ville gerne have jeg formaterede først inden jeg sendte den ind da de mener det er en software fejl.. Men satser alligevel på det er noget hardware det er galt med..
Så en anden ting. Fik at vide man skal trykke F11 under opstart så gjorde den det hele selv.. men passer da ikke??
Plus har fået fat i en cd med vista, men kan ikke få min nøgle til at passe da der står xxxxx-OEM-xxxxxxx .. men der mangler de 5 cifre ved OEM.. hvor finder man dog dem???
Det er ikke som i gamle da at man fik en produktnøgle og en cd..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2011 - 13:49 #1
Prøv at gå i bios og se om du har en indstilling med ACHI. Den skal du disable hvis det er Xp du skal installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2011 - 13:50 #2
Problemet er nemlig du ikke har de sata drivere kørende i opstarten, og derfor kan Xp ikke se disken når du skal installere.
Avatar billede nez Nybegynder
22. januar 2011 - 14:27 #3
Ja men det er gerne Vista jeg skal have installeret igen..
22. januar 2011 - 14:30 #4
PS: Det er Vista der forsøges instaleret...
Du bør afmontere alt anden HD, så du er HELT sikker på at der ikke i farten formateres/instaleres derpå istedet. Er oplevet mange gange her på E. ...
Avatar billede nez Nybegynder
22. januar 2011 - 15:16 #5
Okay må jeg hellere få gjort så det ikke sker. Men hvis jeg starter op via cd kan den pludselig ikke finde driver til mit cd drev. Utroligt det ikke bare er lige til :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2011 - 17:24 #6
#4
Derfor navngiver man sine drev :)
22. januar 2011 - 17:33 #7
Ref #4 + #6 - vi har jo oplevet det en del gange her på E. ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2011 - 17:40 #8
Jep - netop derfor navngiver man sine drev.
Så laver man ikke den fejl mere.
Avatar billede nez Nybegynder
23. januar 2011 - 00:30 #9
Jo kan nemt ske. Da en ikke kan finde c og d kalder den jo fx drev k for c i stedet. Men har desværre stadig ikke fået noget relevant svar eller tager jeg fejl?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2011 - 14:48 #10
Det er ikke et drevbogstav.
Man navngiver sit drev.

F.eks. kalder jeg altid drevet mit styresystem ligger på for Windows.
Avatar billede nez Nybegynder
23. januar 2011 - 14:54 #11
Også ligegyldigt.. den kan ikke finde det drev den skal installere det på.. aner ikke hvorfor.. ved ikke om det er pga SATA drivere eller sådan noget..