Avatar billede jacala Nybegynder
23. januar 2011 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk har fået nyt nav?

Hej alle

Jeg har en ekstern hardisk koblet på min bærbare som kører med Vindows Vista styresystem.

Den har altid hedde (H), men kalder maskinen den pludselig (I)
Det betyder at jeg ikke kan kontakte den.

Hvordan ændrer jeg det tilbage til (H)?

Jeg har prøvet at trykke på "omdøb" ved et højreklik, men da kræver den administrations rettigheder og det ved jeg ikke hvordan jeg giver. Det er min egen PC og det har fungeret i årevis.

Hvorfor den pludselig vil lave harddiskens navn om forstår jeg ikke. Der er musik på, så alle numrene i media player linker til (H)

Kan du hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 09:45 #1
Prøv at gå i diskhåndtering og se om du kan tildele det H som det var før?
Har du glemt at bruge sikker fjernelse af hardware sidste gang du brugte disken?
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 09:45 #2
Har du sat den i en anden USB port end du plejer?
Har du evt. en kortlæser koblet på samtidig. ?

H-klik på Computer, klik på Administrer, klik på Diskhåndtering i venstre side.

H-klik på din externe i højre side og vælg "skift sti og drevbogstav"

Hvis H er brugt pt. så skal du frakoble den enhed med det bogstav først og derefter kan du tildele det til harddisken.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 09:48 #3
Du kan bruge denne til at rydde op i dine tilsluttede usb dimser:
http://download.cnet.com/USBDeview/3000-2094_4-10614190.html
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2011 - 09:49 #4
Du skal højreklikke på computer og trykke på administrer så kommer du i computeradministration der trykker du på diskhåndtering ved at højreklikke på den disk det drejer sig om og trykke omdøb hvis Bogstavet er optaget omdøber du først det drev der har overtaget bogstavet.
Avatar billede jacala Nybegynder
23. januar 2011 - 11:24 #5
Perfekt svar "haverslev"
Lige til at følge og det virkede.

Nu mangler jeg bare et svar fra dig så jeg kan tildele dig dine piont.

Tak til alle.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 11:29 #6
Ok, og selv tak :-)