Avatar billede wichcon Nybegynder
23. januar 2011 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acer med startproblemer

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med min gamle acer (3år gammel ca). Når man tænder den starter blæseren lige op og stopper så igen. Der er hele tiden sort skærm og der kommer ingen bip lyde, der er dog hele tiden lys i powerknappen. Har prøvet at tage harddisken ud, også forsøgt at tage rammene ud. Den eneste forskel der er, kommer når jeg piller begge ramblokke ud, for så kører blæseren, dog uden at der kommer billede på skærmen. Har forsøgt med andre ram, men ligeså snart de kommer i stopper blæseren efter kort tid. Har forsøgt forskellige tricks med at resete BIOS og forsøgt at trykke på powerknappen i nogle sekunder uden batteri og strøm.
Hvad kan det være ?
23. januar 2011 - 18:44 #1
Bærbar ? Stationær ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede wichcon Nybegynder
23. januar 2011 - 18:47 #2
Bærbare med Windows 7 installeret. Kører orginalt med Vista
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 18:55 #3
Er det  model 7520?
Avatar billede wichcon Nybegynder
23. januar 2011 - 19:09 #4
Nej det er det ikke det er en 5520g ;o)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 19:16 #5
Den ligner utrolig meget 7520, så det er måske en lillebror.
7520 modellen har det problem at bundkortet ikke holder.
Avatar billede wichcon Nybegynder
23. januar 2011 - 19:22 #6
Plejer oftest at være grafikkortene Acer har de store problemer med ;o(. Har en ide om at det er selve ramsoklerne der har problemer, da blæseren jo faktisk kører når rammene er ude, men undre mig bare over der ingen billede kommer på skærmen alligvel.
Avatar billede wichcon Nybegynder
09. februar 2011 - 13:00 #7
Hej igen eksperter.
Jeg fandt selv problemet. Det var simpelthen fordi at den var blevet så snavset i Køleren at grafikkortet ikke blev kølet ordentligt og derfor lukkede den ned igen. Nu kører den Igen men vist på lånt tid. ;(