Avatar billede petert Forsker
26. januar 2011 - 10:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til og vælge CMS + finde webdesigner/grafiker

Hej Alle
Er der nogle der kan give mig et råd om hvad jeg skal vælge af CMS systemer.
Jeg har en hel del kunder jeg skal lave web site til.
Det er alle sammen mindre site, nogle er uden shop (de fleste)engelte med shop og betalingsmodul.
Jeg har set og læst om SITEMAGIC til de site uden shop.
Hvad vil i foreslå til dem med shop og betalingsmodul.?
Jeg søger også kontakt til freelance webudvikler og eller grafiker der kan hjælpe mig i perioder.
Det ville være fint men ingen betingelse hvis personen bor i kbh.
Tillægs spørgsmål i hvilke forum finder jeg bedst ovenstående personer ?

MVH
Petert
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2011 - 10:20 #1
At lægge sig fast på ét CMS kan være farligt, for hvad den dag der kommer en opgave systemet ikke passer til eller leverandøren "dør" - det er en rigtig god idé at have flere muligheder så rigtige CMS kan tilpasses til løsningen fremfor at tilpasse løsningen til CMS'et.

Jeg har gode erfaringer med Umbraco og Composite, hvilke begge har shop-addons, men nok mest fordi jeg arbejder med ASP.NET - til PHP vil Joomla, Drupal, Typo3 og WordPress nok være nogle af de mere brugte
Avatar billede petert Forsker
26. januar 2011 - 10:50 #2
Hej keysersoze
De systemer du nævner er de også lette for en kunde og redigerer indhold i. Det skal de helst være, da mange af brugerne ikke er nørder til koder osv.?

De små site er primært firma præsentationer og informativt stof de indeholder.

Er der licen betalinger for at bruge overstående systemer.?
MVH
Petert
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2011 - 11:06 #3
Jeg har aldrig arbejdet med PHP-forslagene så kender dem på ingen måde - de to løsninger til ASP.NET minder på flere punkter om hinanden, fælles er, at så snart udvikleren/designeren har sat dem op skal kunderne ikke tænke på koder af nogen art medmindre selvfølgelig at kunden specifikt vil ind og kigge på koden eller udvikleren har bestemt at give svært tilgængelige redigeringsmuligheder til oprettelse af indhold.

Alle er vist open source, men du kan sagtens komme ud for at skulle betale for enkelte addons.
Avatar billede petert Forsker
26. januar 2011 - 11:17 #4
Har du link til site lavet i de to løninger, man kan se på nettet.?
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2011 - 12:09 #5
http://umbraco.org/get-started/case-studies - mon ikke også composite har en lignende oversigt.

Med i hvert fald de to løsninger og formentlig også flere andre giver det dog i mine øjne ikke den store gevinst at se på sider lavet vha dem - nogle systemer har en fast kasse man kan arbejde inden for mens du her selv skal definere alt fra bunden så det er udelukkende om til dine egne evner inden for kode og datastrukturering at få noget unikt ud af det.
Avatar billede Comasys Praktikant
27. januar 2011 - 08:54 #6
Kunne det være en mulighed for dig at bruge et hosted CMS, så du slipper for alle bekymringer og endda har telefon support hvis noget driller ?
Avatar billede petert Forsker
27. januar 2011 - 10:11 #7
Hej Comasys

Tak for tilbudet men jeg siger pænt nej tak.
Jeg foretrækker og lave det selv med hjælp fra freelancer grafiker og webudviklere tilknydtet. Det kræver også at freelancerne bor i nærhaden af københavn, fordi der er andre elementer, hvor det er en fordel at kunne face to face, og diskuterer opgaverne.
Også tak for din mail.
MVH
Petert
Avatar billede petert Forsker
25. februar 2011 - 07:52 #8
Tak for alle svarene. Det var en god hjælp. Læg nogle svar så jeg kan lukke dette.
MVH
Petert
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2011 - 18:49 #9
svar :)