Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
26. januar 2011 - 10:14 Der er 10 kommentarer

Åben word dokument fra MS Access 2007 med aktual felt værdi

Hej,

Jeg har en Access 2007 DB hvor jeg har nogle kunde oplysninger i og så har jeg en masse forskellige word dokumenter. Nu vil jeg gerne at jeg fik en knap i Access hvor når jeg trykker på den så åbner Word en (fast defineret Word fil) men med de aktuelle data jeg står på i Formularen.

Jeg har lavet noget ODBC til Access, og det er lukkedes mig at flette data sammen fra Access i Word dokumenterne manuelt, men hvis jeg skal skifte kunde i et dokument skal jeg gøre det manualt på den her måde:

Forsendelse -> Rediger Modtagerliste -> Filter og så taste ID (primary key i access) for at skifte.

Det må kunne gøre automatisk på en let måde i Access.

Håber det er til at forstå hvad jeg vil og på at der er nogle rigtige kloge mennesker der kan give et fikst lille eksempel på at løse det her.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. januar 2011 - 10:27 #1
Hvis du kigger på http://www.makeiteasy.dk/pages/Download.aspx så er der en funktion du sandsynligvis kan bruge.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
26. januar 2011 - 10:38 #2
hmmm.... det eksempel kan jeg ikke rigtg bruge for jeg har jo angivet hvor i word dokumentet den skal indsætte de data!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. januar 2011 - 10:48 #3
Hvordan har du gjort det?

Jeg bruger at eksportere til en RTF fil som jeg så bruger som 'flettekilde' i min Word template.  Det fungerer fint.

Det eneste issue er at jeg gerne ville kunne fjerne afhængigheden af datafilen efterfølgende. Men det er en anden sag.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
26. januar 2011 - 10:57 #4
Meget simpelt - Forsendelse -> Indsæt fletfelt og så smider den det ind hvor jeg står med markøren... virker fantastisk godt og nøjagtig som jeg gerne vil have det til.. nu skal den så bare lige styres fra Access som jeg beskrev i starten af mit indlæg.
Avatar billede finb Ekspert
26. januar 2011 - 11:43 #5
Følger bare dialogen...
mvh finb
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. januar 2011 - 11:49 #6
Du må da have en eller anden fil eller database du vælger fra.

Ellers er der noget jeg ikke helt har tjek på.

Jeg bruger som sagt en modificeret udgave af den nævnte RTF metode i et par systemer med stor fornøjelse.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
26. januar 2011 - 11:52 #7
Jeg er ikke så meget interesseret i din løsning, og det virker som om du er helt hug på at sælge dine moduler hvilket jeg godt kan forstå men ikke afhjælper mit problem!

Som jeg skrev tidligere, så har jeg lavet en DB connection fra Word som virkede efter jeg også havde sat ODBC op - jeg er ikke en ørn til det her så måske sidst nævnte ikke er nødvendigt men så langt så godt virker det.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. januar 2011 - 12:53 #8
Jeg er ikke hooket på at lave sælge noget som helst.

Hvis du har en forbindelse fra din template til Access, så lav det om til at være en query. Lav det på din formular så du har et felt der hedder f.eks. UdskrivWord og så når du trykker på din knap så skal du lave noget kode der gør flere ting
1 - resetter alle poster til at have UdskrivWord = False
2 - sætter UdskrivWord til Tru på aktuelle post
3 - gemmer aktuelle post
4 - åbner din Word template hvor du har forbindelse til den query der selecter records hvor UdskrivWord = True.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
26. januar 2011 - 13:34 #9
Jeg har ikke så meget styr på Access så jeg kan omsætte din forklaring!

Som jeg skrev indledningsvis så skal jeg bruge et eksempel (kode) så jeg kan se hvordan det virker.
Avatar billede trinitron2005 Nybegynder
27. januar 2011 - 10:07 #10
Er der slet ikke nogen der har styr på det her og som kan lave et kode eksempel?