Avatar billede cvan Nybegynder
27. januar 2011 - 09:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blue screen of death samt opdatering af BIOS

Kære eksperter

For ca. 2 uger siden oplevede jeg at min computer "fik" blue screen of death. Siden da, har jeg oplevet BSoD et par gange om ugen og til tider et par gange om dagen. Det sker ikke ved bestemte handlinger, altså kan det både ske mens jeg surfer eller mens computeren står og passer sig selv.

Jeg har både formateret computeren og kørt en memtest uden held. Memtesten fandt selvfølgelig ikke nogen fejl :)

Nu vil jeg så opdatere min BIOS og drivers til computeren, som er en bærbar computer fra MM-vision model NBLB2.

BIOS kan hentes på nedenstående hjemmeside: http://service1.marasst.com/driver/NBLB2/Bios/

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg opdaterer min BIOS og hvilken af de to filer jeg skal anvende?

Jeg har endvidere kopieret teksten efter en BSoD opstart af Windows, så hvis nogen kan hjælpe mig med BSoD-problemet samt opdatering af BIOS, hvis fejlen overhovedet ligger herinde, så venligst hjælp :)

----
Problem signature:
  Problem Event Name:    BlueScreen
  OS Version:    6.1.7600.2.0.0.256.1
  Locale ID:    1030

Additional information about the problem:
  BCCode:    101
  BCP1:    0000000000000019
  BCP2:    0000000000000000
  BCP3:    FFFFF88003567180
  BCP4:    0000000000000007
  OS Version:    6_1_7600
  Service Pack:    0_0
  Product:    256_1

Files that help describe the problem:
  C:\Windows\Minidump\012611-45411-01.dmp
  C:\Windows\Temp\WER-70559-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
  C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt
----

Mvh. cvan
Avatar billede zero_lock Nybegynder
27. januar 2011 - 18:43 #1
som en klog mand har sagt "if it aint broke dont fix it"

hvad er det windows vi snakker om???

hvad angår din bios... så tro jeg du skal kikke efter om din computer ikke hedder noget mere end NBLB2... enten c03 eller f09
men hvis du ikke har pillet i bios lige op til den den begynte med BSoD så er der nok ikke grund til og pille i den
Avatar billede cvan Nybegynder
27. januar 2011 - 18:48 #2
Det har du selvfølgelig ret i, men det kan vel ikke skade at opdatere BIOS'en når der er kommet en opdatering eller tager jeg fejl?

Jeg har Windows 7 installeret på maskinen.
Avatar billede cvan Nybegynder
17. juli 2011 - 13:09 #3
Jeg formaterede computeren....