Avatar billede lavisvires Nybegynder
28. januar 2011 - 07:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3G og lokalt trådløst samtidigt.

Hej eksperter..

Jeg arbejder pt i en skurby, uden internet. Derfor har jeg 3G USB, så jeg kan komme på internettet. Samtidigt har vi her et lokalt trådløst netværk, som jeg bruger når jeg f.eks. skal printe.
Mit problem er at hvis jeg skal på nettet, skal jeg aktiverer 3G og deaktivere det lokale netværk, og omvendt når jeg skal printe, skal jeg deaktivere 3G og aktivere trådløst.

Er det ikke muligt at begge kører samtidigt, da det er ret besværligt, når man f.eks. skal printe fra hjemmesider, skal jeg aktivere-deaktivere-aktivere-deaktivere..

Jeg håber at I forstår mit spørgsmål, og ser frem til en løsning.

Mvh
PJK
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2011 - 08:48 #1
Så vidt jeg ser det er du koblet op til printerens trådløse modtager og ikke til printeren gennem routeren og så kan du kun køre på den måde.
Avatar billede lavisvires Nybegynder
28. januar 2011 - 09:19 #2
Hej

Printeren er koblet til routeren, og det er routeren jeg er tilkoblet
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. januar 2011 - 10:10 #3
Det burde ikke umiddelbart være noget problem for dig at have 2 aktive netværksforbindelser, da hver enhed (hhv. det trådløse netværk i din PC, og modemet fra 3) har hver sin IP adresse, og derfor burde kunne kommunikere begge veje, hvis du forstår.

Men ét er naturligvis at det er underligt, noget andet er, at det ikke virker :-)

Det jeg godt kunne tænke mig at vide var, om printeren er registeret på computeren under IP adressen, eller nodenavnet? Det kan du typisk se under egenskaber for printeren, og portnavn - hvis portnavnet er IP_192.168.xxx.xxx så er den registreret under IP adressen, og jeg vil foreslå, hvis det er muligt, at registrere den på nodenavnet.

Et sidste spørgsmål.
Har printeren selv indbygget netværkskort, trådløs eller kablet, eller er det via en printserver i routeren?
Avatar billede lavisvires Nybegynder
28. januar 2011 - 14:37 #4
Hej

Den er registreret under IP 192.168.1.36

Ang det andet spørgsmål, altså printeren er tilsluttet router via kabel. Printeren er af typen HP Color LaserJet 2840, hvis det kan hjælpe.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF06b/12144670-12145036-12145038-12145038-78400142-78400150-78400166.html

vh

pjk
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. januar 2011 - 14:52 #5
Bum - som man siger :)
Der er så vidt jeg kan se, ikke netværkskort i printeren.
Derfor bliver den styret direkte af en printerserver der sidder i routeren ELLER en PC tilsluttet der har delt printeren.

Eitherway er det vist ikke noget der kan løses fra din side, men skal løses på router/printerserver - altså opsætning af enhedsnavn istedet for printerens IP adresse.

MÅSKE kan du ved hjælp af HP´s eget software, styre det lidt bedre, download deres suite på: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=ca&prodNameId=445197&prodSeriesId=445194&prodTypeId=18972&taskId=135&swLang=6

NB: mener kun at suiten findes til XP, da printeren er ret gammel :D
Avatar billede lavisvires Nybegynder
24. maj 2011 - 08:31 #6
Har ikke funder nogen brugbar løsning :(