Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
28. januar 2011 - 21:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Husk class ved dynamisk load

Hej,

Jeg har fundet et script, som laver "sideskift" a la Facebooks, hvor der tilføjes flere objekter til et div-objekt, når der "skiftes" side. I det indhold, som hentes dynamisk ved et sideskift, benytter jeg mig af et script, som hedder "textarea expander" (se nedenstående link) og dette skal få textareaer til at udvide sig alt efter hvor meget tekst der er i dem.
Det lader dog ikke til at virke, når indholdet hentes ved et sideskift. Dette undrer mig meget, da "textarea expander" udelukkende benytter sig af en class på textareaet og denne class skulle jo gerne blive sendt med, når der hentes indhold.

http://blogs.sitepointstatic.com/examples/tech/textarea-expander/index.html

Er der nogen, som har et bud på, hvorfor det ikke virker?

Ved et sideskift kaldes et stykke jQuery-kode, som kalder en PHP-fil (står for at hente de rigtige enheder og opdatere sideskifts-knappen), som igen kalder en anden PHP-fil (udskriver disse textarea med deres class) og til sidst tilføjes det til et DIV-objekt på forsiden.
Avatar billede tjens Nybegynder
28. januar 2011 - 22:37 #1
Jquery læser siden igennem efter indlæsning, for at finde alle elementer, der skal have "expander" funktionalitet.

Når du bagefter ændrer siden dynamisk bliver de nye elementer ikke behandlet.

Prøv at tilføje
jQuery("textarea[class*=expand]").TextAreaExpander();
efter dit sideskift.
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
29. januar 2011 - 10:16 #2
tjens, fedt! Mange tak! Det giver meget mening. Vil du ikke lige smide et svar?
Avatar billede tjens Nybegynder
29. januar 2011 - 10:35 #3
Svar