Avatar billede Lasse S Novice
29. januar 2011 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

erfaringer med Hauppauge Nova

Hej eksperter

Jeg har haft bestilt en Hauppage 930C, da jeg troede, at det den var mpeg4-kompatibel - men i modstrid med oplysningerne på ProShops hjemmeside, var den ikke.

Jeg er derfor nu interesseret i en Nova, http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=453639, men er der nogen der har erfaringer med den - eller bare kan bekræfte, at den faktisk ER mpeg4...?

På forhånd tak
:) Lasse
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2011 - 15:37 #1
Jeg ved ikke noget om det nævnte produkt, og kan ikke umiddelbart finde nogen oplysninger om MPEG2/MPEG4 kompatibilitet.

Jeg vil blot komme med et alternativt forslag, dog en anelse dyrere. Jeg har tidligere brugt en del tid på at vælge imellem Hauppage og TerraTec TV-tunere, og jeg endte med TerraTec. Efter søgninger på fora lød det som om at denne oftest fungerer bedre, og at softwaren der medfølger vidst også er mere stabil. (Det er dog lidt tid siden jeg læste om det.)

Jeg har nu en TerraTec Cinergy HTC USB XS HD TV-tuner (dejligt kort navn ;)).
Denne understøtter Analog TV (kabel), DVB-T (antenne), DVB-C (kabel-tv), S-video/Composite. Mht. encoding understøttes både MPEG2 og MPEG4.
Opsætning kan drille lidt, men derefter fungerer det fint.
Må dog oplyse at den på få kanaler ikke kan finde undertekster - kender ikke årsagen.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=cinergy+htc+usb+xs&pid=451262
Avatar billede Lasse S Novice
29. januar 2011 - 21:05 #2
Hej Arne

Jeg har en Hauppauge i forvejen (900, mpeg2), og den har sådan set fungeret fint (men drillede også lidt ifm installation i sin tid) - og denne NOVA er beskrevet som mpeg4 under specs på edbpriser, og på flere af leverandørernes hjemsider, så det passer vel...?

vh Lasse
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2011 - 23:23 #3
Vil bare gøre opmærksom på at man ikke kan stole på hverken edbpriser eller leverandørernes sider mht. specifikation. Netop mht. TV-tunere fandt jeg I mange tilfælde ud af at MPEG-4 ej var understøttet selvom det stod på forskellige sider - opdagede ved at tjekke med producenten. Stol kun på producentens side er mit råd.
Avatar billede Lasse S Novice
15. februar 2011 - 12:41 #4
Nå, jeg endte med at købe en Sandberg-tuner - mindre og billigere, og den virker upåklageligt...

Læg et svar, Arne, så får du point som tak for hjælpen
Avatar billede Lasse S Novice
28. februar 2011 - 08:35 #5
ja ja, så lukker jeg tråden ned uden svar