Avatar billede peterk Nybegynder
31. januar 2011 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Løbe numre på word dokument

Kan man udskrive et word dokument med 2 sider, duplex. Hvor der på første side printes løbe nr.??

Jeg skal bruge samme dokument nummereret fra 1 til 1500 - muligt?
31. januar 2011 - 11:14 #1
Du kan evt. udskrive dokumentet via en makro, der placerer en tæller på dokumentet.
Avatar billede peterk Nybegynder
31. januar 2011 - 12:56 #2
Jeg har forsøgt at indsætte et bogmærke, navngivet dette og indspillet en makro med din kode. Jeg kan ikke få noget frem. Pga. tidspres, bliver jeg nød til at printe almindeligt og påføre numre i hånden. Tak for indsatsen. Send en svar mail, så skal du få points.
Avatar billede AnyFellow Mester
31. januar 2011 - 11:58 #3
Hvis du ikke er en haj til makroer, kan du alternativt brevflette med excel.

Opret et ark med løbenumre og lav herefter en brevfletning med word.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2011 - 12:01 #4
uden at have testet det - kan man ikke bruge 'brevfletning' til at indsætte en tæller? listen kan jo være tallet fra excel-rækkenummer
31. januar 2011 - 12:02 #5
Indsæt et bogmærke i dokumentet, der hvor eksemplarnummeret skal placeres. (Husk navnet på bognmærket. Det skal genbruges i makroen.)

Herefter kan en simpel makro som denne, klare opgaven:

Sub Print1500()
For x = 1 To 1500
    Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="eksplnr"
    Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
    ActiveDocument.Bookmarks("eksplnr").Range.Text = x
    ActiveDocument.PrintOut
Next
End Sub

Med fed skrift er placeret navnet på bogmærket.
31. januar 2011 - 13:20 #6
OK!

Du kan bare kopiere den viste makro - du behøver ikke optage en makro.