Avatar billede Kdunker Nybegynder
01. februar 2011 - 13:10 Der er 7 kommentarer

Søge efter oplysninger i andre ark

Hej

Jeg har et regneark med 2 ark i, 1 med oplysninger i, navn, måned, stilling, sted osv. og et andet som et søge/opsummerings ark.

Det jeg har brug for hjælp til er at jeg i søge arket skal kunne indtaste f.eks januar og så finder og henter den alle de linier med værdien januar i, og det samme hvis jeg f.eks søger efter en stilling så får jeg alle de linier med den stilling i...

Håber det giver mening og i kan hjælpe ;)

Venligst
Kenneth
Avatar billede store-morten Ekspert
01. februar 2011 - 13:26 #1
Hvis ikke der er nogen speciel grund til at bruge søge/opsummerings ark.
Så lyder det som om du kan bruge 'Filter' på 1 med oplysninger i, navn, måned, stilling, sted osv.
Avatar billede Kdunker Nybegynder
01. februar 2011 - 14:03 #2
Hej Morten

Du kan have meget ret i det du siger.... ;)

Men dog har jeg ikke formuleret mig helt godt i mit spørgsmål, har et ark for hver måned, og selve filter funktionen er sådan set lige det jeg har brug for, men hvordan smider jeg lige alle linierne fra alle månederne over i arket for året ? For at henvise til de enkelte celler i de forskellig ark kan da ikke være den smarteste måde ? Så jeg også er sikker på jeg for dem alle med hvis jeg har mange linier i den måned og kun få en anden ?

Håber det giver mening ? ;)

Venligst
Kenneth
Avatar billede larsmartin Praktikant
01. februar 2011 - 14:09 #3
det lyder som om du skal bruge Consolidate i Data ribbon.
Den hedder nok konsolider på dansk...

Det fungerer som en pivot, men kan samle flere ark.
Avatar billede Kdunker Nybegynder
01. februar 2011 - 14:29 #4
Hej Lars Martin

Umiddelbart kan jeg ikke få det til at virke ? Men nok fordi jeg ikke kan finde ud af det... ;)

Den ligger tallene sammen ? og kan ikke lige se hvilken funktion jeg ellers skal vælge ? den skal jo bare samle alle linierne for alle de 12 ark i et samlet ark....

Tak ;)

Venligst
Kenneth
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2011 - 17:27 #5
Hvis du vil kan du sende en fil der klart illustrerer, hvad det er, du ønsker, så kigger jeg på det.
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede Kdunker Nybegynder
03. februar 2011 - 20:27 #6
Hej dkhanknu

Jeg kan ikke lure din mail ?

Venligst
Kenneth
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 20:35 #7
Erstat "snabela" med @