Avatar billede dennism Nybegynder
01. februar 2011 - 18:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Div overlay på klikbar img

Jeg forsøger at lave et overlay på et billede med en baggrund, som er delvist transparant. Jeg har lavet et eksempel her:
http://uploads.dennismadsen.com/imageOverlay/

Billederne ligger her:
http://uploads.dennismadsen.com/imageOverlay/images/logo.png
http://uploads.dennismadsen.com/imageOverlay/images/overlay.png

Mit problem er, at de nederste lag har et link, men pga. det øverste lag, kan man ikke klikke på det. Er der nogen måde at løse dette på?

På forhånd tak for svaret.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. februar 2011 - 18:27 #1
Bør måske lige nævne, at det ikke er en mulighed at "indbrænde" det transparante i det oprindelige billede. Dette skyldes, at det skal bruges i en slider, hvor overlay-effekten ikke skal følge med, når slideren skifter billede.
Avatar billede majbom Novice
01. februar 2011 - 19:17 #2
og det er heller ikke muligt at lave linket på det transparente billede?
Avatar billede dennism Nybegynder
01. februar 2011 - 19:21 #3
Nej, desværre ikke. Linket skal variere fra billede til billede - som sagt fordi de skal køre i en slider.
Avatar billede majbom Novice
01. februar 2011 - 19:48 #4
hvordan er denne "slider" kodet?
Avatar billede dennism Nybegynder
01. februar 2011 - 20:06 #5
Avatar billede majbom Novice
01. februar 2011 - 20:24 #6
default theme med mad?
Avatar billede dennism Nybegynder
01. februar 2011 - 20:29 #7
Ja, det er default theme. Jeg ved dog ikke helt om slideren er så relevant for min problemstilling i det jeg isolerede problemet i eksemplet fra #0.
Avatar billede dennism Nybegynder
03. februar 2011 - 17:08 #8
Ingen der kan hjælpe her? :(
Avatar billede dennism Nybegynder
14. februar 2011 - 11:41 #9
Så må vi lukke her. Hvis nogen finder en løsning, så skal de være meget velkomme.