Avatar billede Newbee01 Nybegynder
01. februar 2011 - 19:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uddannelse Vs Kursuser

Hej,
Efter at have afsluttet it administrator uddannelsen, har jeg fået mod på mere, gerne indenfor mysql og database generalt.
Er der nogle der har erfaring med uddannelse og kursuser indenfor ovennævnte? Gode som dårlige. Hvad med fremtiden?

Jeg har ringet lidt rundt, men sidder tilbage med en fornemmelse af at det eneste "de" er interessert i er, at sælge og ikke vejlede om hvad der kan være brug for i fremtiden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. februar 2011 - 19:54 #1
Jeg ville nok kigge på nogle MS og evt oracle certificerings kurser/uddannelser

og tag nu certificeringerne selvom masser af danskere mener at det ikke behøves. I mine øjne er der et kraftigt element af jantelov i den holdning. Man høre ofte historien om ham med alle certificeringerne der i virkeligheden intet kan. Jeg har aldrig mødt ham, til gengæld kender jeg masser af dygtige folk, der har certificeringerne
Avatar billede Newbee01 Nybegynder
01. februar 2011 - 20:09 #2
Bufferzone,
Certificering..Pyha lyder dyrt..
Kender du til kursuser? Evt som fjerundervisning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. februar 2011 - 20:23 #3
Kvalitet koster sådan er det bare.

Mit ekspert område er Hardcore it sikkerhed og hacking og inden for dette område er der masser af muligheder hvis det har din interesse.

Mht MS certificeringerne udgiver Microsoft Press nogle bøger/trænings set som du kan bruge til at læse selv og derefter tage certificeringen f.eks. på teknologiske institut. Denne metode er god i forhold til kurser, men temmelig tidskrævende
Avatar billede riversen Nybegynder
01. februar 2011 - 20:35 #4
Det er nok mere kurserne end selve certificeringerne der koster. Du kan sagtens købe selvstudiebøger fra fx MS Press, hvorefter du godt kan bestå en certificeringstest. Det er en billig måde at komme videre på, hvis du ikke har en arbejdsgiver, der er villig til at betale for kurser og tests. Hvis du ikke har job pt, sender det også et signal om, at du faktisk godt kan selv uden nødvendigvis at have en underviser, der viser vejen.
Avatar billede Newbee01 Nybegynder
01. februar 2011 - 20:40 #5
Bufferzone; rigtig godt tip med MS Press, det ser meget tilforladeligt ud : )

Riversen: Du har så ret så ret...;)