Avatar billede maniactor Nybegynder
01. februar 2011 - 23:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Skift af køler i bærbar

Hej eksperter

En bekendt af min har en HP DV6-noget, hvor hun siger køleren er gået.

Ved I om det er muligt at købe sådan en og skifte den selv?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. februar 2011 - 23:11 #1
ja, tag den ud der sidder deri, og erstat den med en lignende..

Det svære ligger i at komme "ind til blæseren"..

Men så snart den er ude, er den let at erstatte.

Men ofte i bærbare, skal den bare renses.

/J
Avatar billede maniactor Nybegynder
01. februar 2011 - 23:13 #2
Så burde man måske købe den billigt og prøve at lave den hehe.

Tænker bare om sådan en blæser er en standard reservedel, eller om der findes flere modeller der passer på måske?
Avatar billede klaudi Ekspert
02. februar 2011 - 00:05 #3
Her kan du få en ide om hvor svært det er
HP DV6 Take Apart/Disassembly for CPU FAN Replacement
http://www.youtube.com/watch?v=ZoYVztAcCiQ
Avatar billede holmmorten Novice
02. februar 2011 - 12:57 #4
En del HP modeller er urimeligt svære at komme til blæseren på...... På de fleste andre mærker kan man fjerne et dæksel i bunden og derved tilgå både blæser og køleelement. Men på HP har jeg oplevet, at skulle gennem en næsten total adskillelse - herunder skærmen, der skulle afmonteres. Så det kan godt drille lidt - men der findes hjemmesider, hvor man kan finde komplete manualer til adskillelse og samling igen - så det er i realiteten bare at følge den slavisk.

Mht. reservedele - så besøg HP's hjemmeside - en sådan blæser er ikke ret dyr, så du kan lige så godt den rigtige.....
Avatar billede maniactor Nybegynder
02. februar 2011 - 16:38 #5
Det ser ikke helt nemt ud, men hvis jeg kan få den noget nær gratis, så er det da værd at forsøge :).

Tak for linket og tak for tippet med HP's hjemmeside.

Vil I selv slås om de points der er på højkant?
Avatar billede klaudi Ekspert
02. februar 2011 - 16:51 #6
om vi vil slås? næe helst ik' da, du kan jo dele dem ud :-)
Avatar billede maniactor Nybegynder
02. februar 2011 - 16:59 #7
Jamen hvis nu der er flere der vil have de points, det kan man vel ikke? :D
Avatar billede klaudi Ekspert
02. februar 2011 - 18:11 #8
Jow, hvis de andre lægger et svar kan du dele ;)
Avatar billede maniactor Nybegynder
02. februar 2011 - 18:26 #9
Det var smart. Jeg er vist for lidt herinde hehe. Giver dem lige en chance så :).
Avatar billede holmmorten Novice
02. februar 2011 - 20:14 #10
prøv at google modelnavne efterfulgt af "service manual" - det plejer jeg at have held med - men se dig for - der er rigtig mange sider, som vil have penge for sådan en manual - men jeg har altid fundet den gratis ved at søge lidt mere rundt.....
Avatar billede holmmorten Novice
02. februar 2011 - 20:26 #11
Iøvrigt Dennis - jeg tillod mig at kigge på dit site - det ser sgu godt ud. Jeg kan se, at du laver sider i noget der hedder Jooma og wordpress - hvilket vil du anbefale til en "newbee", som ikke har beskæftiget sig med kodning og udfærdigelse af hjemmesider?
Jeg har engang lavet et projekt for en - der brugte jeg one.com som webhotel og også deres software til udfærdigelsen - det blev ok - men ikke noget prangene - ku godt tænke mig at lære at lave det i et alm. program, så ikke man var afhængig af hvilket webhotel man valgte....
Undskyld for emneskiftet.. :-)
Avatar billede maniactor Nybegynder
02. februar 2011 - 20:29 #12
God idé Morten, desværre ved jeg bare ikke præcist hvilken model det er, for der findes en del dv6'ere :/..

Jeg vil anbefale et færdigt system, Wordpress er faktisk ret godt at starte med, og der findes et Libris hæfte til som jeg også kan anbefale til nybegyndere. Hvis du er interesseret i at høre detaljer, så kontakt mig endelig via siden ;). Så forstyrrer vi ikke herinde.
Avatar billede maniactor Nybegynder
16. februar 2011 - 16:52 #13
Sorry det tog så længe at afslutte spørgsmålet. Havde helt glemt det :(.

Gav points til de der lagde svar.