Avatar billede polle1992 Nybegynder
02. februar 2011 - 18:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lan virker ikke !!!!HASTER!!!!!

Hej

Jeg har lige købt en amitec homeplug som skal tilsluttes gennem en stikkontakt.

Jeg har sat det op som vejledningen men når jeg går ind på pc´en står der at der er begrænset eller ingen forbindelse og når jeg går ind og ser status på det mangler der DNS-server og WINS-server.

Hvordan afhjælper jeg dette problem??

ps. kører med xp
Avatar billede riversen Nybegynder
02. februar 2011 - 19:00 #1
du kan jo sætte det manuelt for at teste, men IP er 169.254.x.x så er der ikke hul igennem overhovedet...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 18:28 #2
Hej Polle,

Du må gerne kommer med flere oplysninger om dit setup - f.eks. IP/Range på computeren, der ikke har noget netværk og hvad den anden "homeplug" er tilsluttet (f.eks. router, switch etc).

Der til skal du være opmærksom på at førend at "homeplugs" kan virke, skal de sidde på samme fase. Gør de ikke det, kan de ikke oprette forbindelse til hinanden og der er intet link/net :)