Avatar billede dalle16 Nybegynder
03. februar 2011 - 10:38 Der er 9 kommentarer

GPO Lock workstation

Hej Experter.

Jeg har lavet en gpo på en server 2008 r2, der låser computeren ude efter 15 min, inaktivitet. Hvilket fungere.

Men det er på bruger niveau.

Problemet opstår så i at de har en mødelokale pc, hvor gæster bruger en gæste konto, som selvf. ikke har de samme rettigheder og er heller ikke i den samme ou. Derfor blir han ikke låst ude.

Men hvis en af brugerne logger på, blir de stadig låst ude efter 15 min.

Kan man lave en gpo på computer niveau der kan styre dette?

(De bruger den til nogle fremvisninger af diasshow eller andet) Så mens de snakker om et billede eller lignende, så blir man låst ude :-)

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 15:31 #1
Så skal du knytte GPO til en OU som indeholder pc'erne i stedet for til den OU som indeholder brugerne. Så kan du lægge mødelokale-pc'en i en OU som ikke arver rammes af) GPOen.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2011 - 16:31 #2
Eller udelukke den enkelte maskine fra OUen.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2011 - 16:31 #3
#2 Rettelse: Eller udelukke den enkelte maskine fra GPOen.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 09:36 #4
Det bliver nok lidt svært at udelukke en enkelt maskine, da det er brugeren og ikke maskinen som "rammes".
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2011 - 09:46 #5
#4 Så vidt jeg læser det, så ønsker han at det er maskinen, uafhængigt af brugere, der ikke skal låse.
Derved kan man lave en deny i GPOen for den enkelte klient, hvorved GPOen ikke aktiveres uafhængigt af bruger (deny overruler allow).
Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. februar 2011 - 11:15 #6
hej alle tak for svar.

Chalde har ret - Kunne du evt. fortælle mig hvordan jeg laver den deny gpo?
Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:42 #8
Smid et svar chalde ;)
Beklager den alt for lange ventetid
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2012 - 16:36 #9
NP.
Bare behold point :)