Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 13:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dropdown-menu vises ikke i Safari, men fint i FF

Hej

Jeg arbejder på en side hvor jeg tilføjer en undermenu der benytter sig af et javascript.
Jeg har brugt scriptet før, og jeg mener ikke at jeg er stødt på problemet før.

Siden jeg arbejder på hedder:
http://flyproduction.dk/galleri.html

JavaScriptet findes her:
http://flyproduction.dk/menu.js

Som I forhåbentlig kan se så vises undermenuen slet ikke i Safari, efter hvad jeg kan læse mig til vises den formentlig heller ikke i IE. Jeg har valideret siden med 0 fejl, så det skulle ikke være et problem.

Jeg håber der er en haj der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh. Hj0rth
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2011 - 13:29 #1
plejer man ikke at bruge "#" i en tom <a href... - du har "/"
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 13:31 #2
Det virker heller ikke i Chrome.

den fejler ved:
PageMenuDropdownActive.style.display = 'none';

med fejlen "cannot set propertity "display" of undefined
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 13:36 #3
claes57 - jo, siden er bare under opbygning så om den vender tilbage til roden eller bliver på siden er for mig ligegyldigt. Men godt set :)

heinzdmx - det giver måske meget god mening. Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal sætte den til i stedet. Det skal lige siges at jeg ikke selv har skrevet JavaScriptet, har du nogle forslag?
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 13:41 #4
Den fejl du skrev indgår således i scriptet:

function PageMenuDropdownHide()
{
  PageMenuDropdownActive.style.display = 'none';
  PageMenuDropdownActive = false;
}

Hvis jeg ændrer/fjerner det forsvinder dropdownet ikke(efter at have været vist) i FF. Så jeg tror ikke fejlen ligger der?

Du får ikke nogle fejl i nedenstånde afsnit?:
function PageMenuDropdowns()
{ ...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 13:43 #5
det javascript du bruger sætter flere gange "PageMenuDropdownActive" til false..

Jeg tvivler på at det er særlig smart..

Min anbefaling ville måske være at finde et andet script der virker i de fleste browsere.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 13:45 #6
og som claes57 siger

Dem hvor du har javascript metoder på, der skal du i stedet bruge #.

Men når du har jQuery hvorfor så ikke bruge deres måde at gøre det på?

$("#selector").click(function() {
// her er dine metoder
});
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 13:51 #7
Jeg takker for de gode råd.

Jeg er ikke den store haj til JavaScript, men din idé med jQuery lyder fix. Vil du være sød at specifisere hvordan jeg skal skrive det ind i menuen?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 13:59 #8
Hvis du vil lære lidt om det så kan du læse op på jQuery's dokumentation:
http://docs.jquery.com/Main_Page

Derudover er din kode lidt af et misk-mask i kildekoden. Du bør kun have en reference til jQuery - du har 2.

Derudover skal din menu.js kommer efter jQuery.js

og som du allerede har så skal css filer komme før javascript filer.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 15:04 #9
Tak for hjælpen heinzdmx, det er rart at blive gjort opmærksom på at man roder med noget forældet/forfejlet ****.

Jeg har fundet et andet script og smidt det ind på samme måde. Der er dog, ud af det 'blå', opstået et lille problem jeg ikke kan forstå.

Siden er stadig:
http://flyproduction.dk/galleri.html

Som det nok kan ses er siden blevet forlænget med ekstra luft. derudover er footer_container heller ikke længere låst til bunden af siden. Wrap er sat til "min-height:100%;". Jeg forstår det ikke, jeg har ikke ændret noget fra før.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 15:10 #10
Nu virker det i hvertfald i Chrome.

Den med footeren kan jeg heller ikke lige se mig ud af.

Har ikke arbejdet så meget at få en footer til at blive der.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 15:16 #11
Det var godt. Jeg roder videre. Jeg tror det er fordi den 'gemmer' plads til indholdet af dropdown-menuerne under footeren. Jeg arbejdere videre.

Men tak for hjælpen.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 15:17 #12
Du får pointene heinzdmx
Avatar billede hj0rth Nybegynder
03. februar 2011 - 15:18 #13
Hov. Smid lige et 'svar' så får du dem.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. februar 2011 - 15:27 #14
Svar her ;)