Avatar billede Nicolaimoller Nybegynder
03. februar 2011 - 20:49 Der er 10 kommentarer

Seriøs hjælp! 2 pc'er i samme hus har helt forskellige iper??

Hej alle sammen.

Jeg har været ude ved nogle for at lave deres net, det drejer sig om 2 pc som kører trådløst. den ene kan ikke komme på

Den ene har en ip der hedder 93.83.22.254

og den har en som hedder: 192.168.2.104

Så tænker jeg? Hvorfor har den en som hedder 93.83.22.254 der er ikke sat nogen statisk ip op??

Hvad kan grunden være til at den ene ikke vil logge på?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2011 - 20:56 #1
den med 93.83.22.254 kører direkte på udbyder - den anden via router
de skal sætte op, så de begge får ip fra router, og router skal have ip fra udbyder.
Avatar billede Nicolaimoller Nybegynder
03. februar 2011 - 20:58 #2
Hej Claes hvordan gør jeg lige det lettest, jeg ved en del om netværk. Det var også min tanke at den får direkte ip

Men når de begge kører trådløs?
03. februar 2011 - 21:01 #3
Hurtig tanke: Der er samme Router box, de får signalet fra ? Kunne være at PC1 'fanger' et andet (fri) trådløst netværk i nærheden...
Avatar billede Nicolaimoller Nybegynder
03. februar 2011 - 21:04 #4
De er begge oprettet til det trådløs som hedder "holk"
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 21:13 #5
Jeg synes det lyder nærmest som om at den ene computer kærer uden om den trådløse router.
Hvilken ip har den trådløse router på wan siden.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 21:14 #6
der skulle stå kører
Avatar billede Nicolaimoller Nybegynder
03. februar 2011 - 21:17 #7
Det er også det jeg tror. Men kan bare ikke lige se hvordan når de begge kører trådløs, troede de havde sat det forkert op altså direkte fra modem og til den ene pc.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 21:52 #8
Hvordan har de sat det sammen??
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 21:58 #9
Den netledning fra modemmet er ikke sat i wan porten på den trådløse router som den skal, så virker den trådløse router kun som en swits.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2011 - 22:00 #10
Sæt net ledningen i wan porten på den trådløde router og genstart den.