Avatar billede buchhansen Nybegynder
04. februar 2011 - 14:35 Der er 1 kommentar

Simpel login

Jeg ønsker at etablere en simpel login-funktion, f.eks. blot "4321" for fra menuen på min hjemmeside at kunne komme ind på en underside med "hemmelige" adresser og telefonnumre.

Meget gerne ønskes hele HTML-koden tilsendt.
Jeg bruger Frontpage til hjemmeside design.

Mvh
Søren
mail@buchhansen.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2011 - 16:16 #1
du skal enten have sat en session-variabel (asp eller php), som du aflæser på de hemmelige sider for at sikre, at bruger er logget ind - hvis ikke, så skal login-side vises.

Alternativt kan du køre med en cookie, som du aflæser på alle hemmelige sider - fx javascript - med samme virkemåde.
http://www.quirksmode.org/js/cookies.html
på loginsiden skriver du cookie hvis adgangskoden er korrekt, og alle hemmelige sider skal aflæse, at cookie findes.