Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 17:15 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Facebook

Har en underligt spørgsmål. Lige pludselig kan jeg ikke logge på facebook via explorer 8 som jeg normalt bruger, prøvede at hente google chrome og der er ingen problemer???
explore bliver ved med at skrive email adr eller kodeorden er forkert, men det er det altså ikke.
Kører med vista
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2011 - 17:19 #1
tøm midlertidige internetfiler i IE
Funktioner/Indstillinger - fanebladet Generelt - klik på slet - der skal KUN markeres 'midlertidige internetfiler' intet andet - og slet.
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 17:21 #2
Det har jeg prøvet og den er scannet osv
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. februar 2011 - 17:27 #3
Jeg oplever også det samme, selvom jeg havde ryddet op bla også brugte ccleaner.
Jeg fandt ud af når jeg skriver "facebook" på google dukker der forskellige login til facebook og en af de links kan jeg ikke logge ind selvom brugernavn og kode er korrekt.
Det eneste som virker for mig at logge ind er www.facebook.com
da-dk.facebook.com virker ikke for mig at logge ind
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 17:31 #4
Har lige prøvet, den virker ikke
Avatar billede peterjohn Nybegynder
06. februar 2011 - 17:40 #5
Har du søgt efter opdatering til explorer 8?
Prøv at søge efter opdatering ved at bruge "Windows update"
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 17:56 #6
Det er forsøgt.

Men her er den side jeg normalt skal logge ind på  http://www.facebook.com/login.php
det mærkelige er, hvis jeg sætter et S på efter P i http så kommer jeg ind på siden, men hvis jeg vil skifte til en anden side, så bliver jeg smidt af igen og skal igen indtaste min email og kode og den skriver det er forkert :(
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 18:01 #7
Er der måske noget her som er forkert?

Navn              Shockwave Flash Object
Udgiver            Adobe Systems Incorporated
Status            Aktiveret
Fildato            9. november 2010, 05:52
Version            0.0.0.1

Navn              Shockwave ActiveX Control
Udgiver            Adobe Systems Incorporated
Status            Aktiveret
Fildato            22. oktober 2010, 13:05
Version            11.5.9.615

Navn              Adobe PDF Link Helper
Udgiver            Adobe Systems, Incorporated
Status            Aktiveret
Fildato            22. september 2010, 17:04
Version            9.4.0.195
Indlæsningstid    0.03 s

Navn              Zynga Toolbar
Udgiver            Conduit Ltd.
Status            Aktiveret
Fildato            1. december 2010, 11:27
Version            5.7.4.0
Indlæsningstid    0.01 s

Navn              Zynga Toolbar
Udgiver            Conduit Ltd.
Status            Aktiveret
Fildato            1. december 2010, 11:27
Version            5.7.4.0
Indlæsningstid    0.01 s

Navn              Google Side Bar
Udgiver            Google Inc
Status            Aktiveret
Fildato            25. oktober 2010, 05:16
Version            6.6.1015.36

Navn              Google Toolbar Notifier BHO
Udgiver            Google Inc
Status            Deaktiveret
Fildato            25. oktober 2010, 05:17
Version            5.6.5805.1910
Indlæsningstid    (0.03 s)

Navn              Google Toolbar Helper
Udgiver            Google Inc
Status            Deaktiveret
Fildato            25. oktober 2010, 05:16
Version            6.6.1015.36
Indlæsningstid    (0.01 s)

Navn              Google Toolbar
Udgiver            Google Inc
Status            Deaktiveret
Fildato            25. oktober 2010, 05:16
Version            6.6.1015.36
Indlæsningstid    (0.22 s)

Navn              Google Update Plugin
Udgiver            Google Inc
Status            Aktiveret
Fildato            8. oktober 2010, 21:11
Version            1.2.183.39

Navn              Diskuter
Udgiver            Ikke tilgængelig
Status            Deaktiveret
Version            6.0.6002.18005

Navn              Research
Udgiver            Ikke tilgængelig
Status            Deaktiveret

Navn              Send til OneNote
Udgiver            Ikke tilgængelig
Status            Deaktiveret
Version            12.0.6500.0

Navn              Blog det i Windows Live Writer
Udgiver            Ikke tilgængelig
Status            Deaktiveret
Version            15.4.3502.922

Navn              Opslag
Udgiver            Microsoft Corporation
Status            Aktiveret
Fildato            6. marts 2009, 03:04
Version            12.0.6423.0

Navn              Windows Live ID Sign-in Helper
Udgiver            Microsoft Corporation
Status            Deaktiveret
Fildato            21. september 2010, 13:08
Version            7.250.4225.0
Indlæsningstid    (0.01 s)

Navn              Search Helper
Udgiver            Microsoft Corporation
Status            Deaktiveret
Fildato            22. september 2010, 11:03
Version            3.0.133.0
Indlæsningstid    (0.14 s)

Navn              Microsoft Silverlight
Udgiver            Microsoft Corporation
Status            Aktiveret
Fildato            4. december 2010, 00:23
Version            4.0.51204.0

Navn              Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper
Udgiver            Sun Microsystems, Inc.
Status            Aktiveret
Fildato            24. november 2010, 01:16
Version            6.0.230.5
Indlæsningstid    0.06 s

Navn              Java Plug-in 1.6.0_23
Udgiver            Sun Microsystems, Inc.
Status            Aktiveret
Fildato            12. november 2010, 18:53
Version            1.6.0.23

Navn              Java Plug-in 1.6.0_23
Udgiver            Sun Microsystems, Inc.
Status            Aktiveret
Fildato            12. november 2010, 18:53
Version            1.6.0.23

Navn              Deployment Toolkit
Udgiver            Sun Microsystems, Inc.
Status            Aktiveret
Fildato            12. november 2010, 18:53
Version            6.0.230.5
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 18:04 #8
eller her

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 18:03:47, on 06-02-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18999)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Windows\System32\nvraidservice.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe
C:\Program Files\Cyberlink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Unlocker\UnlockerAssistant.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\D-Link\DWA-131 revA\wirelesscm.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Linda\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Presario&pf=cndt
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.facebook.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Presario&pf=cndt
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Zynga Toolbar - {7b13ec3e-999a-4b70-b9cb-2617b8323822} - C:\Program Files\Zynga\tbZyng.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - (no file)
O3 - Toolbar: Zynga Toolbar - {7b13ec3e-999a-4b70-b9cb-2617b8323822} - C:\Program Files\Zynga\tbZyng.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVRaidService] C:\Windows\system32\nvraidservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "c:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "c:\Program Files\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\Cyberlink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "c:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Program Files\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Linda\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\Windows\system32\Adobe\Shockwave 11\SwHelper_1151601.exe -Update -1151601 -"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB6.6; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; OfficeLiveConnector.1.5; OfficeLivePatch.1.3; .NET4.0C)" -"http://yohabbohotel.com/client"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Wireless Connection Manager.lnk = ?
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: WlanWpsSvc - Unknown owner - C:\Program Files\D-Link\DWA-131 revA\WlanWpsSvc.exe

--
End of file - 9204 bytes
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2011 - 21:43 #9
luk IE, og start regedit (hvis du har mod på det - ellers lad være)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/ (...)
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.facebook.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/ (...)

nulstil disse 3 nøgler - genstart maskinen, og i IE går du så ind på din startside (facebook) og sætter IE til fast at bruge den fremover.
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 21:58 #10
nu kan jeg ikke finde den log hvor jeg skal ordne det
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2011 - 22:09 #11
I windows
Start / Kør
skriv REGEDIT
og du får et program i stil med stifinder op. - i venstre sider åbner du hkey_current_user og bladrer videre til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
der ligger så en "Default_Page_URL" - den retter du til ingenting (slet den ikke - den skal bare være tom)
Samme sted ligger en "Start Page" den sætter du også tom (eller ren den til http://www.google.com bare for at skrive noget andet end facebook)
endelig går du til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\MAIN
og sætter "Default_Page_URL" tom.
Så afslutter du regedit - genstarter maskinen, og starter IE.
Avatar billede phld Nybegynder
06. februar 2011 - 22:29 #12
ej det tror jeg ikke jeg kan finde ud af :(
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 08:21 #13
så lav et simpelt forsøg - start IE, og tryk på Ctrl+Shift+P
Så starter den en kørsel uden alle dine tilføjelsesprogrammer og andet, der kan drille - prøv så facebook - hvis den nu vil, så er (mindst) et af dine tilføjelsesprogrammer til IE noget, der konflikter med facebook.
Avatar billede phld Nybegynder
07. februar 2011 - 10:30 #14
Der kan den heller ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 10:51 #15
prøv med Firefox
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
bare for at se, om det er IE eller andet på din maskine, der er galt.
Avatar billede phld Nybegynder
07. februar 2011 - 14:20 #16
der kan den godt logge på ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 17:41 #17
så fortsæt med FF og glem alt om IE.
Avatar billede phld Nybegynder
07. februar 2011 - 17:58 #18
hvordan giver jeg dig de point?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 19:32 #19
jeg svarer her, og det skal du accepterer som løsning - ellers lægger du selv et svar, og beholder point til næste gang.