Avatar billede sogc2500 Nybegynder
06. februar 2011 - 19:47 Der er 9 kommentarer

Ethernet-porten lyser, men Local Area Connection-ikonet er væk!

Jeg kører med en Acer Aspire One, Win XP og har det kæmpe problem, at både det grønne og det orange lys på ethernet-porten til LAN-kablet lyser hele tiden, men straks jeg isætter et kabel til internet vil det ikke virke overhovedet, ingen reaktion eller noget som helst. Derudover er der intet LAN eller Local Area Connection ikon at finde nogen steder, og i Device Manager kan jeg ikke finde andet end WAN (det er Atheros).

Har prøvet at geninstallere driveren og fulgt Microsofts råd, men lige lidt har det hjulpet.

Please.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 09:12 #1
Prøv dette her:
Sluk maskinen
Tag batteri ud
Vent 30 min.
Sæt i og tænd maskinen.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 09:13 #2
Strømkablet skal også ud!
Avatar billede sogc2500 Nybegynder
10. februar 2011 - 12:35 #3
Hej,

Tak for råd, men...

Det er prøvet det med udtagning af batteri, men den lyser stadig, så snart computeren tændes. Jeg vil gerne give flere point, hvis det er muligt for et svar, der kan opklare dette mysterium. Pisse irriterende.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 13:02 #4
Er det disabled i bios?
Skete det efter BIOS opdatering?

Lyder som om det netkort er færdigt.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 13:03 #5
Kan du finde det i fejlsikret tilstand med netværk?
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 13:05 #6
Mit sidste forslag, vil være at geninstallere windåse.
Avatar billede sogc2500 Nybegynder
10. februar 2011 - 13:07 #7
Det er enabled i BIOS. Jeg formoder ikke, det skete efter en BIOS-opdatering, da jeg ikke mener at have udført en sådan.

Jeg har prøvet at køre safemode med network connection eller hvad det hedder, og heller ikke her ville det virke.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 13:59 #8
Control Panel>System>Hardware>Device Manager>View>Show Hidden Devices

Ellers prøv at tage et kig i regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI
Er der nogle mærkelige tegn "1234/)=¤")!%" ?

Tilsidst må du jo bide i det sure æble og prøve med en formatering?
Avatar billede sogc2500 Nybegynder
10. februar 2011 - 16:04 #9
Ser ingen mærkelige tegn der hvor du har angivet jeg skulle kigge.

Som sagt finder jeg heller ikke, selv når jeg fremhæver skjulte devices, nogen form for LAN-devices, men kun til wireless.