Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC lukker ned pludselig.

Hej alle.

Min pc med win 7 og ubuntu, har kørt fint i 4 dage, men pludselig da jeg er på vej ind i heroes of newerth, så lukker computeren nærmest.

Nærmest? Ja, for skærmen går bare i sort i strøm spare stilling, og computeren står stadig og køre. Jeg tror ikke har noget med skærmen at gøre, da den godt kan vise ting på skærmen i et minut eller to, hvor efter den som sagt, pludselig lukker.

Jeg ville prøve at formatere men det kan jeg heller ikke, da den laver samme trick.

Hjælp! Jeg er virkelig i nød her, skal bruge min pc til at skrive stor rapport til skolen.

På forhånd tak.
Avatar billede kent3k Nybegynder
07. februar 2011 - 15:37 #1
Hej Tror at det er en Ram fejl, så prøv at tage en blok ud af gangen og start din PC op igen for at se om det løser noget. På den måde kan du måske se hvilekn en Ram blok der fejler.

Med hensyn til opgaven, så husk backup ;0) især nu, hvor din PC har skabt sig.
Avatar billede wappa Nybegynder
07. februar 2011 - 16:16 #2
Tror det er grafikkort som er synderen
Enten bliver den for varm pga støv eller er det driverproblem, som det sidste så er den bare gået i stykker R.I.P
Hvis du kan komme i fejlsikret tilstand så slet driver og installere nogen nye.
prøv lige om stikkene er ordentlig sat i ;-) til skærm og til grafikkort
07. februar 2011 - 16:26 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:28 #4
Og den vågner ikke når du rør paden/musen eller knapperne?
Har du tjekket i stømstyringen?
Ellers er Wappa sikkert inde på det rigtige.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 18:35 #5
Det var grafik kortet, der skabte sig lidt.

For det første var der rimelig støvet i maskinen, og for det andet så var det en gammel driver ;-)

Wappa, kan du ligge et svar ? :)
Avatar billede wappa Nybegynder
07. februar 2011 - 19:09 #6
ok rart at vide man kan hjælpe andre i nødens stund :-)