Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
07. februar 2011 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde extern harddisk

styresystem xp-pro: Har via usb stik koblet en ekstern WD 5000AV HD til computeren. Computeren fandt uden problemer enheden og meddelte at den var installeret og klar til brug. Problemet er nu bare, at jeg ikke kan finde den i "denne computer" hvor drevene jo ellers altid kan findes...
Når jeg søger i hardware, fremgår den eksterne HD på listen, men alligevel er den væk :-(
Avatar billede bedt Nybegynder
07. februar 2011 - 16:46 #1
Er det en helt ny disk ?
I så fald skal du oprette en partition på disken med diskhåndteringen.

Start --> højreklik på denne computer --> administrer --> diskhåndtering.

http://support.microsoft.com/kb/309000
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2011 - 17:02 #2
ind i kontrolpanel -> administration -> Computeradministration -> diskhåndtering

Hvis du kan se den der så virker den og skal blot formateres, hvis den er ny er dette en metode du os kan tjekke om den virker eller om du har en defekt før du smider data på den (Har oplevet 1 gang med en 2 TB harddisk)
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
07. februar 2011 - 17:10 #3
I diskhåndteringen vises den umiddelbart med følgende tekst: I orden (GPT-beskyttelsespartition) og jeg når jeg højreklikker på den, får jeg ikke mulighed for at åbne noget som helst, undtaget "hjælp" - og det hjælper desværre ikke...  Det er da for underligt ---
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
07. februar 2011 - 17:25 #4
Fandt selv løsningen på nedenstående link... Tak for hjælpen anyway
http://blog.paulgu.com/2008/01/06/how-to-delete-gpt-protective-partition/