Avatar billede pallekragh Nybegynder
07. februar 2011 - 22:05 Der er 15 kommentarer

kan ikke logge ind på 192.168.1.1

Har læst en masse tråde om dette emne, men kan stadig ikke logge på.
Håber I kan hjælpe.
Router: Netgear WGR614v5 TDC
Internetudbyder Dansk kabel TV
Routeren er blevet "reset" og jeg skal have den sat op.
Modem er forbundet til router der er forbundet til PC . Alt er forbundet med kabel. Siden reset har jeg ikke kunne logge ind på 192.168.1.1. Når jeg "pinger" den skriver den timeout 4 gange.
Windows firewall er frakoblet.
Håber I kan hjælpe.
Avatar billede nissen2630 Novice
07. februar 2011 - 22:09 #1
Du skal bruge 192.168.0.1
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
07. februar 2011 - 22:15 #2
og ikke disable firewall, det er jo håbløst at gøre det
Avatar billede a62681 Nybegynder
07. februar 2011 - 22:42 #3
Husk du kan altid se på din netforbindelse hvad din pc har som standardgateway. Det er den ip du logger ind i routeren med.
Avatar billede Selas Nybegynder
08. februar 2011 - 00:50 #4
Ellers prøv ikke at have modem sluttet til samtidig, måske det er den du får fat i.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 16:38 #5
Åbn Komandopromt og skriv ipconfig så får du vist Standartgateway
Avatar billede pallekragh Nybegynder
08. februar 2011 - 18:16 #6
Tak for svarerne, men kan ikke f[ det til at virke.

@nissen - Virker desværre ikke med 192.168.0.1
@jonah - firewall ON igen
@a62681 ^ snif12 - standardgateway 80.197.86.1 / hvad skal jeg goere med denne_
@selas - hvordan mht. modem. kabel direkte fra v;g til router vireker ikke.

H[ber I kan hjaelpe. Foer den blev @reset@ kunne jeg godt logge ind paa config side, men kendte ikke kode derfor @reset@
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 18:42 #7
@a62681 ^ snif12 - standardgateway 80.197.86.1 / hvad skal jeg goere med denne. Hmm underlig Gateway, men skriv den i Adresselinien og se om du kommer ind på Routeren ad den vej.
Avatar billede Selas Nybegynder
08. februar 2011 - 18:43 #8
Skriv 80.197.86.1 i stedet for 192.168.1.1.

Hvis du vil prøve mit forslag skal du ikke koble routeren til andre ting/porte end direkte til en computer... Så undgår du at de to enheder kambolerer, det kan måske også være en god idé at nulstille routeren efter du har pillet modem fra, og så tilslutte til routeren uden at have internet på overhovedet.

Tryk alt og shift samtidig for at få DK tastatur igen.  ^^
Avatar billede pallekragh Nybegynder
08. februar 2011 - 19:11 #9
@snif12 - kommer ikke ind - dog skriver den ikke timeout hvis jeg pinger den i prompt'en

@selas fjerner jeg kabel fra modem forsvinder stdgateway. Og oinger jeg 80.197.86.1 med modem frakoblet skriver den timeout??
Fatter hat....

Reset = vi er enige om at jeg bare skal trykke på tasten bag på router i 30 sec?
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. februar 2011 - 19:30 #10
80.197.86.1 er en offentlig ip. Du har slet ikke fået ip fra din router som jeg ser det. Prøv evt at sætte din pc direkte til modem og se om du får samme ip. Jeg tænker også... du har vel ikke brugt en lan port til at forbinde til dit modem i stedet for wan porten?
Avatar billede pallekragh Nybegynder
08. februar 2011 - 19:43 #11
jep - ip er det samme som hvis jeg kører modem direkte i. kabel fra modem går i port "internet" pc er tilkoblet lan port. Efter at have læst forskellige fora og www.netgear.dk tyder det meget på at jeg ikke kan se min router. Nogen der ved hvad jeg gør for at finde den?
Har prøvet "reset" og "reset" + power off.
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. februar 2011 - 19:57 #12
Gad vide om ikke den er i stykker. Når du får din offentlige ip gennem din router, så virker den kun som en switch. Dhcp virker i hvertfald ikke. Hvis ikke en reset hjælper tror jeg du må ha en ny :-/
Avatar billede pallekragh Nybegynder
08. februar 2011 - 20:02 #13
kk - det underlige er at den virkede fuldt ud. Købte en mobil der skulle på wifi og kunne ikke huske koden. Valgte derfor at holde reset knappen inde i 30 sec - og nu dette :(
Avatar billede a62681 Nybegynder
08. februar 2011 - 22:22 #14
Hvis du kobler din pc fra routeren, og bare lader routeren være tilsluttet dit modem. Lyser ethernet lampen så på dit modem? Hvis ikke så er det endnu et tegn på den er i stykker. Du kan evt tjekke med din pc direkte i modem om den kan få lampen til at lyse
Avatar billede nissen2630 Novice
08. februar 2011 - 23:38 #15
Har du prøvet at skrive følgende ling i din browser:
http://www.routerlogin.net