Avatar billede lerdue Nybegynder
07. februar 2011 - 23:46 Der er 3 kommentarer

Hvad vil I vælge af disse to -laptops

Giv mig et råd

Lenovo ideapad z560
Model Lenovo IdeaPad Z560 m37agmd
Processor 2,5 GHz intel core i5-430M
Hukommelse 4096 MB DDR3 RAM (2x2048MB)
Harddisk 640 GB 5400Rpm
Skærmstørrelse 15,6"
Opløsning 1366 x 768 pixel
Grafik GeForce 310M med 512 MB videohukommelse
Pris 5339

MSI CX720
Model MSi CX720-086NE 17,3 HD+ LED WIN7HP
Processor Intel Core i3 370M / 2.4 GHz
Hukommelse 4 GB / 8 GB (maks.)
Harddisk 500 GB 5400Rpm
Skærmstørrelse 17,3"
Grafik GeForce 310M med 1028 MB videohukommelse
Pris 5575

Andre forslag modtages gerne:-)
Avatar billede vonb Nybegynder
08. februar 2011 - 09:23 #1
Jeg ville helt klart vælge lenovo'en.

Den væsentlig bedre processor sælger sig selv og personligt finder jeg MSI'ens 17,3" skærm, alt for stor til at være en brugbar bærbar.
Jeg selv vægter også en stor intern harddisk højt, så man slipper for alt for mange eksterne HD og USB ledninger.

Det komme selvfølgelig an på dit behov, for jeg kan sagtens forstå trangen til et 1028 mb grafikkort.
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 09:32 #2
Jeg synes ikke at det ligger på den flade og er egentlig enig med ovenstående.

Dit valg afhænger meget at dit behov.

Hvis du vil have en computer med en stor skærm (som ikke skal tages for meget med rundt) er MSI det bedste bud. En stor skærm er en dejlig ting.

Hvis du på den anden side vil have en mere mobil all-round bærbar er Lenovo et mere oplagt valg.

Jeg tror ikke at du vil mærke de store performancemæssige forskelle på de to maskiner i almindelig drift. Begge maskiner burde endvidere kinne følge pænt med i forskellige 3d spil (dog måske ikke i max detail)
Avatar billede Blandy Praktikant
08. februar 2011 - 13:21 #3
Det skal lige siges, at core i5 arbejder med hyper-threading. Det gør i3 ikke.