Avatar billede DenHvideSlyngel Nybegynder
08. februar 2011 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside

Hejsa folkens

Jeg er ny her, så bær' venligst over med mig - jeg er ikke sikker på jeg er havnet det rigtige sted med denne post :-)

Jeg er blevet træt af at kigge på "min" guilds sørgelige undskyldning for en hjemmeside og derved besluttet, at nu skulle der bare ske noget.
Jeg surfede lidt rundt og fandt wowstead og lignende steder, men jeg HADER template-sider, men jeg er ret vild med deres muligheder for at opdatere direkte via WoW og hele tiden tracke hvad der sker online i spillet, så man et øjeblik efter kan se det på hjemmesiden.

Da jeg er udlært mediegrafiker og uddannet til at designe, så er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen til at lave kodningen, her kommer i så ind i billedet.
Jeg kan absolut intet finde vedr. dette punkt på google, jeg plejer ellers være ok go til det søgning der, men "plejer" er åbenbart død nu...
Er her nogen der har kendskab til en side, hvor jeg kan gafle kodningen til denne direkte opdatering fra spillet, til hjemmesiden?

Meningen er, hvis i ikke har luret den, at jeg vil lave min egen side fra bunden. Mit eget design, med f.eks. wowsteads features :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:38 #1
du skal have fat i flere ting.

Du skal kode LUA i wow, som opdaterer en datafil.
Du skal kode et program der kan sende datafilen til din server.
Du skal kode noget ASP.NET/PHP/JavaEE der kan tage imod data.
Du skal kode en side (igen som ovenstående) der kan vise data.

så der er en hel del til projektet.
Avatar billede DenHvideSlyngel Nybegynder
08. februar 2011 - 12:48 #2
Før for sa...

Det var nok lidt det jeg frygtede, jeg krydsede fingre for der ville være en forholdvis let løsning, men det lyder det ikke til!

Det var vist svar nok for mig - mange tak :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:54 #3
velbekommen
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. februar 2011 - 14:47 #4
Du behøver dog ikke give op på forhånd. Du kan jo tage det som en udfordring og lære det helt fra bunden. Tag et skridt af gangen, og du vil til sidst være i stand til at kode selv helt fra bunden. Men du skal dog bruge noget tid på det.

Alternativt, så kan du jo lave et design selv, og betale dig fra kodningen. Jeg ved ikke, hvor meget det vil koste i dit tilfælde dog, da jeg ikke ved noget om, hvordan du får data fra et spil.

Men pointen er, at hvis du virkelig vil, så kan det sagtens lade sig gøre :) Det kommer dog enten til at koste noget af din tid eller alternativt dine penge.
Avatar billede DenHvideSlyngel Nybegynder
08. februar 2011 - 16:36 #5
Ok, der skete lige noget skod med pointene der...
De skulle reelt set ha gået til mcb2001, det er min fejl - håber det går?

Anyway...
Tid har jeg absolut intet af og pengene holder jeg tæt disse dage, sådan er det jo.
Siden må komme til at leve på sit design og et forum, længer bliver den ikke i første omgang :-)