Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
08. februar 2011 - 17:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar

Hey

Nå, det er egentlig et simpelt spørgsmål, men jeg er i tvivl:

Har fundet frem til en af de her 2 bærbar ender jeg nok med at købe, men kan bare ikke beslutte mig, linker lige til begge to, prisen er stort set identisk, men ja I kan jo kigge på specs.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4674262

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4663890

Hvorfor er de stort set ens prismæssigt,

den ene er med i7 processor 1,73 GHZ og DVD
den anden er med i5 processor 2,4 GHZ uden DVD

Er det virkelig det eneste, og er ydeevne bedre på i5 eller hvad??
08. februar 2011 - 18:07 #1
Ydeevnen er nok noget li det samme (:
Ville dog vælge nr 2 og så et eksternt dvd drev

Du kunne også overveje den her PC
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/249034/ASUS-U35JCRX040V.html

Opløsningen er dog lidt lavere på den her (:
Avatar billede kimtheman Novice
08. februar 2011 - 18:17 #2
Ingen tvivl om at den med i7 er bedst på alle områder. Og i forhold til prisen kan det være at det er fordi den med i5 er en del mindre "Diagonal størrelse (Tommer) 13.3". Så der er kommet nogle rimlige stærke dele i meget lille kabinet...Mit bedste bud eller fordi det er en nyere model?

Men synes nu det handlere mere om hvad du er ude efter da de to har en del forskellige på skærmen.
Den med i7 har en "Display størrelse 15.6 tomme"

Ville du have en med noget bedre grafikkort var en af disse værd at overveje:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4177149;4399973;4416433

Eller disse:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4195734;4517690;4748387
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
08. februar 2011 - 18:50 #3
@_#1 tak for input, og havde også overvejet den du linker til men er besluttet på mimium i5.

@_#2 tak for et kvalificeret svar, samt de to links du sender. Når du siger noget bedre grafikkort, er NVIDIA GeForce 310M og ATI Mobility Radeon HD 637 helt ved siden af?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 18:50 #4
Nu kommer det meget an på, hvad den skal bruges til.

Den væsentlige forskel på Core I7 / Vore I5 processorene, er at I7 kører på 4 kerner (quad core) og Core I5 kun på 2 kerner (dual core)

En enden væsentlig forskel, er grafikkort i de 2 maskiner.
i Asus maskinen med Core I7 er der et rimeligt ATI Mobility Radeon HD 6370 grafikkort, det er ikke godt til spil, men ok til DVD/programmer osv.

Den anden Asus med Core I5 er der 2 grafikkort i, et NVIDIA GeForce 310M og et Intel HD Graphics.
Det 310M kort er lidt ringere en det er er i den anden Asus, men er ganske fornuftig til low/medium spil og 3D, det andet er et on-board og er beregnet til surf, office, mail osv.
Ideen er at du får en meget strømsparende maskine med de 2 grafikkort, og vil ikke blive så varm ved skrive/surf opgaver da den i den situation vil køre på on-board kortet.
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 18:56 #5
Avatar billede kimtheman Novice
08. februar 2011 - 22:03 #6
Ja de maskiner jeg linkede til har et ATI Mobility Radeon HD 5650, som ligger lidt over midten i et Class 2 grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Og de andre to som du selv har fundet, ligger nede i et Class 3 grafikkort.

Og dem jeg fandt har stadig en rigtig fin og stærl i5 processor.

Så til nogle 100kr mere havde jeg valgt at give det mere.

Og et par af dem har endda 17 tommer skærm.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
09. februar 2011 - 12:31 #7
Hej Kim og Haderslev,

Tak for jeres input, jeg er blevet klogere :-) og har besluttet mig, bliver i7, det er ikke til gaming den primære

I må gerne smide et svar, så vil jeg uddele points.

Mange tak, i øvrigt vælger jeg ASUS K52JT SX011V i7, hvis jeg endelig skal game noget bliver det CounterStrike Source, hvilket jeg er ret sikker på den kan håndtere uden probs.

/Lukket.
Avatar billede kimtheman Novice
09. februar 2011 - 13:09 #8
Hep
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2011 - 13:35 #9
Øhh:
I må gerne smide et svar, så vil jeg uddele points

det var så lidt for hurtigt, at du accepterede det ene svar :-)
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
09. februar 2011 - 14:29 #10
Hov, min fejl - kan jeg gøre det om igen?, troede den kunne lade sig gøre på den fremgangsmåde, lidt newbie er jeg stadig -

Skal jeg oprette en ny, og afslut den kort ?

Undskyld Haderslev.
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2011 - 14:45 #11
Du kan ikke gøre noget her, det er nemlig afsluttet :-)

Normalt når den slags sker, at en har fået alle pointsne og de skulle være delt ud på to, så opretter den der har fået tildelt alle pointsne (kimtheman) et "svar" spørgsmål til den der skal have pointsne og points er så korrekt fordelt. :-)