Avatar billede bas Forsker
08. februar 2011 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

To brænder-drev samtidigt

Hej

Jeg bruger Windows 7. Jeg har to CD-brændere - en intern og en
ekstern.
Når jeg tilslutter den eksterne brænder, er det som om den interne forsvinder. Er det fordi den eksterne som udgangspunkt "tager over" og kan jeg umiddelbart lave det om, så de begge kan fungere og vises samtidigt?

Jeg vil gerne kopiere / brænde en musik-CD til en tom Cd, men det kan ikke umiddelbart lade sig gøre, da brænderne ikke kan ses og fungere sammen.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede jingles Nybegynder
09. februar 2011 - 13:27 #1
Det interne drev forsvinder under "Denne Computer"?
Har de begge 2 samme drev bogstav?
Hvis ja ændrer du det ene i diskhåndtering.
Avatar billede bas Forsker
09. februar 2011 - 17:27 #2
Hej

Tak for dit indlæg.
Jeg kan nu se, at Windows ikke kan få ordentlig forbindelse til det eksterne DVD drev (brænder).
Jeg har ledt lidt efter en ny driver til drevet, men mon det kan passe, at det ikke understøttes af Windows 7?

Drevet er et Samsung SE-S084C TU00

Når jeg prøver at køre en firmware opdatering kommer der en besked med Can't find a suitable drive.
Avatar billede jingles Nybegynder
10. februar 2011 - 09:00 #3
Hvad er det for en firmware opdatering du prøver at køre? Lyder som den forkerte.

Har du prøvet at sætte den til en anden pc? winxp?

Prøv at firmware opdatere igennem dette link.
http://www.samsungodd.com/Eng/Firmware/FWDownload/FWDownload.asp?FunctionValue=view&no=616&SearchWord=s084c&SearchMode=TOTALSEARCH&PageNumber=1&product_code=&os_no=#

Hvis du allerede har den version, overskriv den gamle.

Ifølge Microsoft selv er den Windows 7 kompatibel!
http://www.microsoft.com/Windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Hardware&p=Samsung%20SE-S084C%20DVD%20Burner&v=Samsung&uid=%20&l=en-US&pf=0&pi=8&c=Storage%20Devices&sc=CD%2FRW%20%2F%20DVD%2FRW&os=32-bit
Avatar billede bas Forsker
12. februar 2011 - 03:07 #4
Jeg har lige prøve at hente og køre den firmware-opdatering, som du linker til. Den er den jeg har prøvet at køre et par gange før.
Hver gang får jeg beskeden "Can't find suitable drive for F/w".

Jeg har prøvet at sætte brænderen til min kærestes pc med Windows XP, og det går glat igennem. Jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt har skullet installere noget vedr. brænderen.

Jeg har søgt lidt i google og kan se, at der er en del andre, som oplever eller har oplevet samme fejl.
Jeg ved ikke, om der skal ændres noget i BIOS eller i Windows 7.
Det er egentligt fint nok at brænderen kører sammen med min kærestes PC. Jeg kan bare godt undre mig over, hvorfor det ikke kører med min Windows 7.
Avatar billede bas Forsker
26. april 2011 - 16:45 #5
Jingles, vil du have points?
Ellers tager jeg dem selv.

Tak for dine indlæg.
Avatar billede bas Forsker
11. maj 2011 - 15:24 #6
Lukker.
Avatar billede bas Forsker
02. juni 2011 - 15:12 #7
Til info så virker det nu med Windows 7.
Problemet var så simpelt som for lidt strøm.
Det var tilsluttet en passiv USB-hub. Jeg har nu
sluttet drevet til en USB-hum med strømforsyning,
og nu kører det ;-)