Avatar billede aquatex Nybegynder
10. februar 2011 - 09:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rapporter (SalesConfirmation, SalesQuotation) udskriver ikke antal/pris

Hej eksperter,

For at starte fra en ende af: Jeg har C5 2010 ver. 4.3.

Jeg har i nogle dage rodet med at få mine wordskabeloner til at passe til det layout og de felter jeg gerne vil benytte. Det er sådan set også gået fint nok, MEN:

Hvis jeg i udviklerudgaven tilføjer felter og dertilhørende mærker, fungerer det fint. Hvad der ikke fungerer er, at i F.eks. SalesConfirmation og SalesQuotation, udskriver min rapport ikke linje-antal og linje total, samt total i bunden.

Jeg kan godt få den til at udskrive antal, hvis jeg ændrer #QtyDecimals(Qty - Delivered) til #QtyDecimals(Delivered), men det er vist ikke en holdbar løsning.

Selv hvis jeg sletter mine USR-filer og benytter en standard SalesConfirmation.sys, udskriver den ikke længere antal og totaler.

Og jeg husker at ændre mine aktioner. Hvor pokker kan det ligge henne? SalesInvoice virker fint.

Gode idéer modtages med kyshånd og 60 points. Er 60 points ikke nok (er ny), så må vi sætte nogle flere points på.
Avatar billede aquatex Nybegynder
10. februar 2011 - 10:00 #1
Jeg glemte at fortælle at det både sker ved udskrift "MS Word PDF" og Windows Standard Printer (skærm)
Avatar billede mariaf Juniormester
19. februar 2011 - 17:31 #2
Det lyder som om du har udskrevet en følgeseddel, og dermed kan du ikke udskrive andet end en faktura.

Mvh Maria
Avatar billede aquatex Nybegynder
25. februar 2011 - 08:17 #3
Hej Maria,

Ja, hvis det bare var så enkelt.

Det er sådan at nogle varer kommer ud rigtigt, men andre ikke gør. Det er først noget jeg har opdaget nu.

Der må være noget i vareopsætningen evt. der ikke dur som det skal.

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er. Der skal nok en nærmere undersøgelse til. Måske jeg skulle prøve at eksportere mine varer og oprette et demoregnskab til dem, for at teste det af, eller er der andre idéer?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. februar 2011 - 19:45 #4
Hvis du kører native database, så kan du bare kopiere din datafil til et testmljø. Så får du det hele med over og kan teste/lege alt det du vil.

Ellers få noget professionel hjælp på. Det burde ikke tage mere end et par timer at få helt styr på det.