Avatar billede Christina74 Praktikant
11. februar 2011 - 18:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk på toshiba bærbar

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg formatterer min harddisk på min bærebare toshiba satellite L300D??
Pc´en har været nede, og ville ikke starte op igen, og jeg har derfor brugt min geninstallerings-CD fra min stationære pc. Det skulle jeg ikke have gjort, da det ser helt forkert ud.

Nu vil jeg gerne have slettet alle data på min bærbar, da jeg har købt og modtaget 3 stk. genoprettelses-cd´er fra Toshiba, som skulle passe til min model af pc.

Skal jeg så ikke slette min harddisk først, inden jeg benytter mig af disse genoprettelses-cd´er ??

Håber nogen kan hjælpe, og gerne på "menneske-sprog", da jeg ikke er en nørd inden for pc´ere ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 18:16 #1
Sandsynligvis overskriver de 3 nye CDér bare HDD uden videre. Bare kør på, det kan der ikke ske noget galt ved.
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 18:26 #2
Har du slette Toshiba recovery partitionen på den maskine, siden du har købt recovery diske ?

Normalt kan på Toshiba, trykke gentagene gange på 0 (NUL) under opstart og den vil så vise ** HDD RECOVERY MODE ** i et kort øjeblik.
Efter nogle sekunder så kommer recovery programmet frem og du kan vælge at køre det.
Den installere så computeren "som den var da du fik den"
Avatar billede Christina74 Praktikant
11. februar 2011 - 19:14 #3
Jeg var ikke klar over at man bare kunne trykke 0 gentagne gange ;-)
Jeg er i fuld gang med at køre de gendannelses-cd´er jeg har købt, og indtil videre ser det rigtig fint ud.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 19:39 #4
Det var ikke en helt korrekt forklaring jeg skrev, da det er på de ældre Toshiba med XP Vista system jeg kunne huske recovery på.
Her er til Windows 7:
http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD9102IR0000R01.htm
Avatar billede Christina74 Praktikant
01. marts 2012 - 19:55 #5
Jeg har stadig ikke fået det til at virke, så lukker spørgsmålet..