Avatar billede gadensgaard Nybegynder
12. februar 2011 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fyld dropdown med valgte elementer fra multiselect

Hej eksperter

Jeg har fået et problem jeg ikke lige kan gennemskue. Jeg vil gerne lave en javascript funktion jeg kan kalde der fylder en dropdownbox med elementer baseret på hvilke elementer der er valgt i en multiselect.

Mit HTML ser således ud:

<div id="1234">
    <div class="row">
        <select size="5" multiple="multiple" id="elements1234option" name="elements[1234][option][]">
            <option value="1">Et</option>
            <option value="2">To</option>
            <option value="3">Tre</option>
        </select>
    </div>

    <div class="row">
        <select id="elements1234primary_select" name="elements[1234][primary_select]">
            <option value="0">-Select Primary-</option>
        </select>
  </div>

Ideen er altså at man i drop-down listen skal kunne vælge EN af de elementer man valgte i multi-select boxen, dvs. drop-down listen skal fyldes og tømmes dynamisk som man vælger eller fravælger elementer i multi-select boxen.

Jeg har jQuery tilgængeligt på siden, det vil jeg gerne anvende til formålet.

Jeg håber det giver mening. På forhånd tak.
Avatar billede majbom Novice
12. februar 2011 - 19:36 #1
så hvis man vælger 1 og 3 i din multiple, skal de 2 elementer overføres til din dropdown?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. februar 2011 - 03:59 #2
Lige præcis
Avatar billede majbom Novice
13. februar 2011 - 12:22 #3
sådan: http://majbom.com/testarea/exp/931450/ ?

eller skal "-Select Primary-" altid stå der?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. februar 2011 - 16:13 #4
Ja, lige præcis sådan der, bortset fra at den nederste skal være en dropdown :): Jeg vil også gerne have Primary Select til at stå der som første element.
Avatar billede majbom Novice
13. februar 2011 - 16:26 #5
så skulle den være der... havde lavet den til multilinjer, for at spare klikket når jeg skulle se om det virkede ;) glemte at fjerne det igen...
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. februar 2011 - 17:33 #6
Det virker ikke helt. Når jeg fx markerer alle 3 ved at holde musen nede og fra 1-3 så er det kun den jeg klikker på der kommer med i dropdownen.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. februar 2011 - 17:37 #7
Den giver jeg lige selv svaret på - det løses ved at trigger funktionen på onchange i stedet for onclick. Jeg takker!
Avatar billede majbom Novice
13. februar 2011 - 19:22 #8
aah, den havde jeg ikke lige set - tfp :)