Avatar billede lademan Novice
13. februar 2011 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra cd-samling til elektronisk bibliotek

Hej eksperter

Jeg har en større cd-samling, som jeg gerne vil have overføre til en elektronisk lagringsenhed. Hensigten er at få cd'erne ud af stuen.

Det er væsentligt, at lydkvaliteten fastholdes ved konverteringen, at lagringdsenheden kan tilkobles mit anlæg (der blandt andet har usb-indgang), og at lagringsenheden har et display, der viser aktuel afspilning mv.

Hvilken lagringsenhed vil I anbefale? Og hvordan kopierer jeg mest hensigtsmæssigt cd-samlingen?

På forhånd mange tak!
Avatar billede pstidsen Novice
13. februar 2011 - 20:17 #1
Rip musik i windows media player

Så over på Ipod (eller andet med display) og i med den i anlæg ;)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. februar 2011 - 20:22 #2
Jeg ville nok hellere vælge at smide alt musikken på en netværks baseret lagerenhed.

På den måde kan du fange det alle steder fra..
Og så investere i en afspiller som kan fange lageret via netværket, og du så på afspiller enheden kan se navn og nummer osv ..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2011 - 21:03 #3
#2 Enig.
Kunne man tænke sig det var en bærbar der var kontrolenheden, som styrede det hele fra enten en NAS eller en server?
Formatet kunne være FLAC der bibeholder kvaliteten under konverteringen.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:48 #5
Hallo hallo?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2011 - 16:15 #6
afmelder overvågning. Det tyder på at lademan er ligeglad med vores hjælp.
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 16:50 #7
Enig
Avatar billede lademan Novice
14. april 2011 - 20:05 #8
Mange tak for hjælpen!

Løsningen med en bærbar og en netværksbaseret forbindelse er rigtig interessant, så den vil jeg gøre brug af.

Beklager mit fravær.
Avatar billede lademan Novice
29. april 2011 - 16:41 #9
Endnu engang tak.