Avatar billede logfiler Nybegynder
14. februar 2011 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Numrere linjer i et word-dokument med små typer

Hej!

Hvordan numrerer man linjerne i en tekst, i et worddokument?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. februar 2011 - 18:02 #2
Som jeg forstår det, vil du gerne have linjenumrene skrevet med lille skrift. Det fremgår vist ikke at de to links ovenfor, hvordan det gøres.

Formateringen af linjenumre er defineret i tegntypografien "Linjenummer". Du kan ændre definitionen af denne typografi, så den ser du, som du ønsker. Fremgangsmåden afhænger af, hvilken version af Word, du bruger. Hvis du har brug for hjælp til del, må du vende tilbage.

Som udgangspunkt er "Linjenummer" defineret som det, der er standardtypografien i det pågældende dokument. Hvis skabelonen er Normal.dot(m), og hvis man ikke på nogen måder har ændret noget selv, vil skrift/skriftstørrelse i Word 2003 og tidligere være Times New Roman 12 pkt., og i Word 2007/2010 være Calibri 11 pkt.
Avatar billede logfiler Nybegynder
16. februar 2011 - 12:49 #3
Tak for jeres svar. Ud fra svarene har jeg fundet ud af, hvordan man gør.

Hvis I begge lægger svar, så kan I dele pointene, hvis det er ok med jer.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. februar 2011 - 13:20 #4
Det var godt, at det lykkedes :-)