Avatar billede annechristina62 Nybegynder
15. februar 2011 - 12:50 Der er 7 kommentarer

Computer slukkede og kan ikke starte.

Hej. I dag ca. klokken 12:30 slukkede min pc (stationær) uden varsel. Da jeg prøvede at tænde den igen lykkedes det ikke. Ingen af tingene vil starte. Intet virker.

Det er en Packard Bell (Packard Bell (Packard Bell iXtreme 9600 Stationær PC- tror).

Mit motherboard er et standard motherboard, som følgte med da jeg købte den: Cuba MS-7301
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2011 - 13:39 #1
tjek lige at der kommer strøm til dyret - fx sæt en lampe i samme stikkontakt. Tjek også, at ledning til pc ikke sidder løst.
Avatar billede annechristina62 Nybegynder
15. februar 2011 - 13:41 #2
Har tjekket. Har også prøvet at skifte til en anden stikkontakt.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. februar 2011 - 15:13 #3
er der lys i dioeden på bundkortet? Lyder som din strømforsyning er stået af.
Avatar billede annechristina62 Nybegynder
15. februar 2011 - 15:28 #4
Der intet lys i noget. Der kommer heller ingen lyd.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. februar 2011 - 15:34 #5
Hvis der overhovedet ingen reaktion er når du prøver at starte. Og ingen dioede der lyser på bundkortet. (Der er en grøn dioede der indiker at der er strøm til bundkortet). Og du har tjekket fra kontakten, til din strømforsyning, og fra strømforsyning til bundkortet. Så er din strømforsyning røget sig en tur.
Avatar billede annechristina62 Nybegynder
15. februar 2011 - 15:44 #6
Kan ikke finde nogen indikator på bundkortet, men der er intet der lyser!:-)

Hvis det er strømforsyningen er gået, hvordan udskifter man den så? Den sidder oppe i toppen af kabinettet.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. februar 2011 - 15:58 #7
du tager simpelthen alle stik ud fra bundkortet. og skruer strømforsyningen af. Går ned til din edb mand og beder om en tilsvarende.

Vil anbefale at du tager et billede med en mobil telefon hvos stikkende skal sidde. Hvis du ikke har skiftet sådan en før, kan man godt komme i tvivl om stikkende.