Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. februar 2011 - 14:12 Der er 4 kommentarer

Forbindelse mellem fiberboks og trådløs router

Jeg er flyttet ind i et hus med fiberbredbånd fra Altibox. I huset sidder en fiberboks fra det gamle Midtvestbredbånd (der er overtaget af Altibox). Boksen er af mærket Telsey.

Det er ikke en trådløs boks, så for at få trådløst netværk i huset vil jeg gerne tilslutte en trådløs router jeg har. Det er en ZyXEL P-660HW-D1.

Jeg kan komme på nettet vha kabel fra PC til fiberboks.

Jeg kan logge trådløst på routeren, men kan ikke komme på nettet via routeren.

Jeg har prøvet forskellige mulige tilslutninger mellem fiberboks og router, da jeg tror det er her jeg fejler.

Kan nogen hjælpe mig med den korrekte tilslutning?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2011 - 14:42 #1
Er det er alm lan kabel du har mellem router og fiberboksen eller er det et crossover kabel? (Kan ikke helt huske hvad det hedder)
Avatar billede Solbakken Nybegynder
15. februar 2011 - 14:56 #2
Du er muligvis udsat for et mac-adresse problem.
Løsningen er forholdsvis enkel, hvis det altså er det rigtige problem jeg beskriver en løsning til.

Du sætter en pc direkte i fiberbox og kommer på nettet!

Så går du ned i commandprompten og skriver ipconfig /all
Her finder du så MAC-adresse til lan kortet. Den skriver du ned.

Så logger du dig ind i den trådløse router. Det kunne godt være 192.168.1.0 den rigtige ip-adresse finder du sikkert på bagsiden af routeren. Herinde skal du så skrive den mac adresse ind som du fandt på pc.
Gemme og genstarte og så er du på nettet.

Spændt på om du får det til at virke. Jeg har lige været ude og lave den løsning og vupti så var der internet via trådløs igen :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
15. februar 2011 - 15:00 #3
Jeg forsøger lige det du skriver Solbakken i aften og vender tilbage :)
Avatar billede Solbakken Nybegynder
15. februar 2011 - 15:04 #4
God fornøjelse.
Er du så (u)heldig at dit problem er det jeg beskriver en løsning til, jamen så er problemet hurtigt løst. Det kan så være en jungle at lige finde det sted i den trådløse router hvor man ændre mac-adressen.