Avatar billede lad Nybegynder
16. februar 2011 - 09:09 Der er 3 kommentarer

Opret mailboks fra kommandolinjen?

Hej med jer. Jeg prøver at skrive et script til at oprette brugere til brug på mit arbejde. Derfor har vi behov for at kunne oprette en mailboks på vores Exchange server (vi kører indtil videre 2003). Jeg har Googlet på livet løs men har ikke kunne finde noget.

Er det muligt at oprette en mailboks via kommandolinjeprompt? Jeg vil helst gøre det uden 3. part værktøjer, men hvis det er hvad der er nødvendigt for at klare opgaven så er det ok.

Er der nogle der kender til dette?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
16. februar 2011 - 09:26 #1
så vidt jeg husker kan du ikke bruge CMD til det, men skal bruge Windows nyere udgave kaldet powershell.
Jeg har ikke selv erfaring med at bruge den, men ved at Exchange manager (i 2007) faktisk bare er en GUI lagt uden på powershell kommandoer.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. marts 2011 - 18:24 #2
Du kan kalde et powershell script fra cmd.exe. Er det ikke godt nok?
Avatar billede lad Nybegynder
08. februar 2015 - 13:53 #3
Tingene har ændret sig, så det her er ikke relevant mere. Hvis der er nogle der vil have pointene så smid et svar.