Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. februar 2011 - 10:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger specifik harddisk

Hej Eksperter

Hvis nogle af jer ved i har en ca. 3 år gammel PC med en Seagate Disk, og er interesseret i at tjene en slat penge, så tjek lige disse specs ;)

model: ST3160318AS

p/N: 9SL13A-034

FIRMWARE: CC45

SITE CODE: :WU  (Kina)

Date code:  ca: 10366    (10300 til 10500)

jeg har en kunde med noget meget vigtig data på denne disk, og har den sendt til reperation, men de siger der ikke er noget at gøre medmindre jeg finder en disk magen til denne.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2011 - 10:28 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2011 - 10:28 #2
Prøv at kontakte BJ Trading! det kunne jo være at de øvrige data stemmer overens?
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=ST3160318AS&pn=Seagate&vare=366777
17. februar 2011 - 10:53 #3
... eller http://www.diskhelp.dk/ ???
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. februar 2011 - 14:00 #4
blueeyez og poko1:
Jeg kan sagtens finde diske med samme modelnummer. Problemet er hvad firmware de har :)

Karise-larry:
Det er lige nøjagtig www.diskhelp.dk jeg har på sagen :)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2011 - 16:09 #5
Det var jo derfor jeg skrev kontakte dem de har en god service og har tidligere hjulpet mig uden at beregne ekstra.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2011 - 18:07 #6
Er det da ikke en harddisk magen til? Mht. kapacitet, opm og cachen?

Mere præcis vil jeg da ikke tro det skal være? Men så igen hvad er problemet med harddisken? Kan du ikke komme ind i windows eller er det selve hardwaren den er gal med?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
18. februar 2011 - 08:39 #7
poko1, jeg har kontaktet bj-trading, men de kan ikke forsikre mig at hardwaren er identisk

og dette svare jo næsten på dit spørgsmål Blueeyes, det er elektronikken den er gal med. Der har været noget overgang i printet pga. støv og fugt (den har stået i en svinestald).

Ham fra www.diskhelp.dk siger at hardware, og software skal være identisk for at få reddet noget ud af den.

www.diskhelp.dk har en søgning igang på ebay, og jeg leder alle andre steder :P
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
01. marts 2011 - 11:56 #8
Jeg har fundet en disk magen til.

Dog ser det ud til at det både er en fysisk defekt og en firmware-fejl.

Disk-help.dk, er stadig fortrøstningsfuld.

Jeg lukker spørgsmålet, og vender tilbage med den endelige konkusion.

Tak for feedback.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
01. marts 2011 - 11:56 #9