Avatar billede reginho Nybegynder
17. februar 2011 - 11:17 Der er 4 kommentarer

Udstyr til overføre VHS til PC

Hej

Jeg leder efter noget eksternt udstyr, som kan overføre mine gamle vhs bånd til PC. JEg købte den anden dag sådan en lille usb fætter, men af en eller anden årsag vil driveren ikke installeres på win 7, og jeg føler nu jeg har købt noget billigt juks.

DERFOR: er der nogen som har erfaring med udstyr der kan bruges til at overføre det gamle analoge signal fra vhs til digitalt?

Vil gerne høre fra nogen der evt. har prøvet det.

Mvh
Regin
Avatar billede fuglen1 Novice
17. februar 2011 - 12:04 #1
Hvad får du af fejl meddelser siden du skriver at driveren ikke vil installeres.
kender ikke selv så meget disse små usb dimser men det er en billig måde at komme igang på.

Har selv valgt tvkort løsningen, selvom det mere er blevet tv og ikke så meget video.
En anden løsning er en harddisk optager med dvd så du kan kører du det hele foran fjernsynet.

Det næste er så software delen her kan så bruges noget alt i en software.
feks VideoStudio Pro X3
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2011 - 12:10 #2
Jeg er færdig med at overspille mine VHS bånd så du kan købe mit for 300,00 kr. + porto
Jeg har brugt Windows 7 til mit projekt, interesseret ? kontakt mig på

helgec@bbsyd.dk
17. februar 2011 - 12:12 #3
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/reginho Point ude: 2.690 ? - du vil få mere FEEDBACK hvis du selv giver FEEDBACK på dine tidligere spørgsmål !!!
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
20. februar 2011 - 19:47 #4
Teoretisk set kan man vel bruge et almindeligt gammeldags analogt tv-kort, og så en gammel videomaskine, de kører som regel på en analog frekvens, og så kan du afspille det den vej igennem, og så optage det igen.
Det er den simpleste måde jeg kan komme i tanke om. Og det er sikkert ret billigt. Dette burde kunne gøres med både Linux, Windows XP MCE, Windows Vista og Windows 7, uden at installere yderligere end det gamle tv-kort.

Du vil ikke have problemer med konvertering eller lignende, da det er en ren analog overførsel. Og det bliver digitaliseret når det optages.