Avatar billede cpawdk Nybegynder
18. februar 2011 - 16:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Offline mapper på Synology NAS

Hej. Jeg har en Synology DS111 NAS på mit netværk. Jeg kunne godt tænke mig at gøre mapper tilgængelig offline, således at jeg har adgang til mine filer når jeg ikke er logget på mit netværk.

Dette er åbenbart ikke så nemt, som jeg troede. I windows hjælp står der, at man skal højreklikke på den valgte netværks placering og vælge "gør tilgængelig offline". Denne valgmulighed findes ikke.

Når jeg i kontrolpanelet, under synkroniseringscenteret vælger "konfigurer nye synkroniseringsforhold" skriver den: "Der er ingen nye synkroniseringsforhol, som kan konfigureres på computeren."

Jeg har sat hak i "understøttelse af offline-filer i windows" i opsætningen på NASen.

Jeg kører windows 7 home Premium på min pc.

Er der nogen der har et bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede Giltoft Nybegynder
05. marts 2011 - 00:08 #1
Jeg har selv samme problem, og blev først klar over svaret, efter jeg kiggede på Microsofts hjemmeside: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

Hvis du kigger under offlinefiler, vil du erfare, at denne funktion kun er tilgængelig i professional eller ultimate:-(

Du vil sikkert se en masse skriven om, at der er fejl i firmewaren, men jeg tror at dette er rettet.

Jeg er selv for næring til at betale godt 1.300 kr. for en opgradering af win7, så hvis du eller andre har gode forslag til en løsning, er jeg også lydhør....

Ikke en løsning på problemet, men dog en forklaring....!
Avatar billede cpawdk Nybegynder
05. marts 2011 - 04:37 #2
Jeg er også selv kommet til den konklusion, at det er fordi funktionen ikke er tilgængelig i home premium udgaven af win 7, desværre.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
09. februar 2013 - 12:44 #3
svar