Avatar billede Sliffe Nybegynder
19. februar 2011 - 13:44 Der er 23 kommentarer

Iomega netværksharddisk

Hej

er der nogen som kan hjælpe mig?
Jeg har købt en Iomega netværksharddisk, denne fungerer fint, men jeg kan ikke få Win7 til at oprette forbindelse til den
Hvis jeg går ind i computer kan jeg se drevet, det står som:Iomega-10c793 : PVConnect: Windows Media Connect
jeg kan finde mapperne via mediaplayer, men jeg kan ikke oploade noget til dette drev??
Jeg har 3 computere i huset som kører Win xp, og der fungerer det hele perfekt
Jeg har ligeledes et Sonos anlæg ogder fungerer alt også som det skal

Hvad gør jeg? jeg kan se her på nettet at der er flere som har nogenlunde de samme problemer med Win7, men jeg kan ikke finde nogen brugbare løsninger.

Håber nogen kan hjælpe mig

Mvh. Claus
Avatar billede hemberg Forsker
19. februar 2011 - 19:13 #1
Start > Kontrolpanel > Netværk Og internet > Netværks & Delingscenter > Rediger avancerede delingsindstillinger.

Slå netværksregistrering til
Slå fil og printerdeling til

Gem ændringer og genstart evt. Så burde der være hul igennem. I Vista & Windows 7 skal man beslutte om ens maskine skal registreres på netværket og dermed kan bruge delte resourser.

Håber det hjælper
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 09:13 #2
Tak for svaret
Men det har jeg prøvet utallige gange, det hjælper ikke
jeg har købt harddisken ved Elgiganten, de har prøvet om de kunne få det til at virke, også uden held. De havde både computer, router og harddisk ude  ved dem i 2 dage, han sagde til mig at det var en blokering i Win 7 som var problemet, men han kunne ikke lige sige hvor den lå, han tilbød mig at jeg kunne få mine penge tilbage, men det virker jo til det meste af det som jeg skal bruge det til
Jeg er stadig meget interesseret i at høre om mulige løsninger, det kan jo ikke passe at der ikke findes nogen løsninger

Mvh. Claus
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 09:47 #3
Der er også noget med at det skal være samme arbejdsgruppe som din PC og nas skal bruge. Har du prøvet og set efter om det er det?

Ellers kan det være dir antivirus der blokerer. Hvad bruger du? Hvis det er norton skal du ind og markerer at det er en sikker enhed så du kan få kontakt.
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 10:52 #4
Alt er i skønneste orden men det fungerer bare ikke!!!!
Mvh. Claus
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 11:08 #5
hvad bruger du af antivirus... Du må lige give lidt mere info
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 11:57 #6
AVG Free på denne computer,jeg syntes ikke at det kan være der der noget galt, min netværksprinter virker fint, den kan jeg sagtens finde, det ville vel også være galt med denne, hvis det er min antivirus det er galt med eller????
Mvh. Claus
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 12:11 #7
Nu har jeg prøvet at slå min antivirus fra og genstarte computeren, det hjalp heller ikke
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 13:31 #8
Ok. Din disk har en eller ip adresse. Fx 192.168.0.100 eller sådan noget ligende. Hvis du kender adressen så klik på startknappen i win7 og skriv CMD i hjælpefeltet og tryk enter.
Der skulle gerne åbne en sort dos-boks. I den skriver du så
PING 192.168.0.100 eller hvad nu en din nas har som IP.adresse.

Enten skriver den så fire linier med svar fra adressen og en responsetid. eller også skriver den modtagevær ikke tilgængelig.

Hvilket resultat får du ??
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 14:10 #9
Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

Pinger 192.168.0.101 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.0.101: byte=32 tid=6ms TTL=64
Svar fra 192.168.0.101: byte=32 tid=4ms TTL=64
Svar fra 192.168.0.101: byte=32 tid=3ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.0.101:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 3ms, Maksimum = 6ms, Gennemsnitlig = 4ms

Det siger ikke mig noget

mvh. Claus
Avatar billede Sliffe Nybegynder
20. februar 2011 - 14:14 #10
På de computere som kører XP der opretter den mapper, men det vil den ikke i Win7
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 16:09 #11
Ok det vil sige at forbindelsen ikke fejler noget. Og der er ingen udfald.

På denne side: http://www.iomega.com/support/manuals/800mseries/main.html

er der en guide til opsætning. Det næste der skal undersøges er  hvad det står i ip felterne på billed 2 i manualen. Altså hvad der står ved dig? Ipadr, Sub-mask, gateway osv. Måske er der noget der skal rettes her.

Hov forresten. Kan din Win7 maskine se din Xp maskine på lan nettet. Elle omvendt?
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 16:15 #12
Fandt lige det her:

Client Cannot Access Iomega NAS

If the Windows®/UNIX/Novell®/Macintosh® client cannot access the server, please confirm the following:

The Network Configuration in the NAS administration utility is configured correctly.

If the Iomega NAS belongs to a Windows domain, check that the Windows Domain Controller is operating normally and the server account still exists in the Domain Controller. The system administrator can try to recreate the Iomega NAS account in Domain Controller and add the server into the Windows domain in the NAS administrator utility. Check that the client is correctly logged into the Window Domain.

If the Iomega NAS belongs to a UNIX NIS domain, confirm that the UNIX NIS server is operating normally.

The Iomega NAS IP address and server name are unique.

The Iomega NAS has not exceeded the maximum of 512 simultaneous connections.

The volume is not full. User access to the home directories may be limited if the volume is full.

The client is not logged in as guest. When a Windows 2000 client cannot access privileged files, the client might be logged in as a guest. If guest access is enabled on the Iomega NAS, the user might be logged in as guest if the wrong user name or login is used. Log out of the Iomega NAS and try again.

If all the above settings are correct, reboot the Iomega NAS.
Avatar billede Sliffe Nybegynder
22. februar 2011 - 18:17 #13
Jeg kan se mine xp computere fra min win7, men hvis jeg klikker på dem , bliver Mediaplayer åbnet ??
Jeg kan ikke se min XP comp. fra de andre
Jeg syntes at der er dejligt med den hjælp som du giver mig

Mvh. claus
Avatar billede Sliffe Nybegynder
22. februar 2011 - 18:19 #14
Undskyld mig men noget af det er "sort snak" for mig
Avatar billede hemberg Forsker
23. februar 2011 - 18:07 #15
OK. Tror nok jeg har luret noget.

http://i52.tinypic.com/200uy6c.jpg

Det som du kan se er nok medieenheder. Hvilket åbner mediaplayer når du klikker på den. Som du ser på billedet findes der noget der hedder arbejdsgruppe. Jeg tror din XP maskiner og din nas kører i samme arbejdsgruppe. Men din win7 bruger en anden.

Gør flg.

Start > Kontrolpanel > System og sikkerhed > System

Der får du oversigten over dit system. Et stykke nede af listen finder du arbejdsgruppe. Hvad siger den og hvad siger den på din xp computer. De skal (så vidt jeg ved og har erfaret være ens for at dele mapper og lign).
Avatar billede Sliffe Nybegynder
26. februar 2011 - 20:24 #16
jeg har været opmærksom på dette da jeg oprettede mit netværk, men det var ikke det samme, det er det nu
Da jeg ændrede navnet på min win 7, blev jeg budt velkommen til gruppen, så det er nu muligt at dele filer, i delte mapper
Det har ikke ændret noget,det virker stadig ikke
Jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt har navngivet gruppen på min NAS, da jeg tilføjede denne til mit netværk?
Jeg syntes snart at det er ved at være mystisk
Jeg har prøvet at låne en anden computer med XP uden at det er samme arbejdsgruppe, og det virker fint.
Der er stadig noget der siger mig at problemet er i win 7?

Tak for at du fortsat forsøger at hjælpe mig

Mvh. Claus Rasmussen
Avatar billede hemberg Forsker
27. februar 2011 - 08:29 #17
OK. Så er det på plads. Det næste har vi været lidt inde på før.

http://i54.tinypic.com/33cbu6w.jpg

Gå til: START > KONTROLPANEL > NETVÆRKS- OG DELINGSCENTER > AVANCEREDE DELINGSINDSTILLINGER.

Se på billedet. Prøv at sætte dine indstillinger som dem der er på billedet. (Den nederste indstilling vær der ikke plads til. Det skal være den øverste mulighed der er markeret.

Læg i øvrigt mærker til den linie der hedder:

FILDELINGSFORBINDELSE

Jeg kan ikke finde ud af om din nas understøtter 128 bit kryptering eller ej. Den burde gøre det men ellers kan du jo prøve at flytte markeringen og se om det så virker.
Avatar billede Sliffe Nybegynder
27. februar 2011 - 11:48 #18
Nu har jeg prøvet at ændre krypteringen, men det er stadig det samme resultat, den virker ikke
Min NAS skulle understøtte 128 kbit ifølge producenten
Alting var opsat som det du sendte til mig

Mvh. Claus
Avatar billede Sliffe Nybegynder
27. februar 2011 - 15:53 #19
Hvis jeg beder computeren om at se hele kortet, i netværks- delingscenter, så får jeg beskeden :" Windows kan ikke registrere en computer eller en enhed"
Og det er til trods for at der er 2 andre computere tilsluttet netværket
Det syntes jeg er mystisk? eller hvad?
Mvh Claus
Avatar billede Sliffe Nybegynder
27. februar 2011 - 15:59 #20
Kan problemet ligge i min Router?
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
18. marts 2012 - 16:44 #21
Er løsning fundet?
Avatar billede Sliffe Nybegynder
30. marts 2012 - 07:27 #22
Nej jeg kan ikke finde noget brugbart.

Mvh. Claus
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
07. maj 2012 - 13:16 #23
Prøv evt nedenstående, jeg satte begge til 1 og det virkede, giv gerne feedback da jeg har evt har andre løsningsmuligheder.

"When you say network filer I assume that means the home drives are located on a CIFS share on a NAS device, which is really just a version of Samba and Linux. For your Vista PCs to use these shares correctly you may have to change the LanManager Compatibility level in Vista. Vista does not use LM or NTLM for authentication by default, but the filer may only send LM or NTLM responses so Vista's settings need to be changed. This will basically 'downgrade' Vista's authentication mechanisms to work with the NAS filer software and can be done two ways:

Group Policy:
Computer Configuration - Policies - Windows Settings - Security Settings - Local Policies - Security Options
Network security: LAN Manager authentication level
You may need to change this to Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated for the most compatibility, but Send NTLM response only would be more secure so you should try it first

Registry Edit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Lsa\
Set the lmcompatibilitylevel value to 2 which would be equivalent to the Send NTLM response only in the Group Policy setting

After you change these settings, you will need to reboot.

You must provide Windows account credentials when you connect to Exchange Server 2003 by using the Outlook 2003 RPC over HTTP feature
LmCompatibilityLevel settings

The LmCompatibilityLevel registry entry can be configured with the following values:
•LmCompatibilityLevel value of 0: Send LAN Manager (LM) response and NTLM response; never use NTLM version 2 (NTLMv2) session security. Clients use LM and NTLM authentication, and never use NTLMv2 session security; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.
•LmCompatibilityLevel value of 1: Use NTLMv2 session security, if negotiated. Clients use LM and NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.
•LmCompatibilityLevel value of 2: Send NTLM response only. Clients use only NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.
•LmCompatibilityLevel value of 3: Send NTLMv2 response only. Clients use NTLMv2 authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLMv2 authentication.
•LmCompatibilityLevel value of 4: (Server Only) - Domain controllers refuse LM responses. Clients use NTLM authentication, and use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers refuse LM authentication, and accept NTLM and NTLMv2 authentication.
•LmCompatibilityLevel value of 5: (Server Only) - Domain controllers refuse LM and NTLM responses, and accept only NTLMv2 responses. Clients use NTLMv2 authentication, use NTLMv2 session security if the server supports it; domain controllers refuse NTLM and LM authentication, and accept only NTLMv2 authentication.