Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 14:56 Der er 25 kommentarer

Kan ikke bruge systemgendannelse

Hej.
Jeg har et problem med systemgendannelse. Jeg har ingen gendannelsespunkter,kun gendannelsespunkter for systemafbildning, som er meget gamle.

Har prøvet at slå systembeskyttelse til, men får følgende fejlmeddelelse:

"Drevene kunne ikke gennemsøges igen af følgende årsag:
Der opstod en fejl i Systemgendannelse. Kør Systemgendannelse igen. (0x81000203)".

Ved ikke hvad jeg skal gøre, vil gerne kunne gendanne hvis der skulle opstå fejl.

Med venlig hilsen

Kell Sateen
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 15:09 #1
Hej

Hvad for et system bruger du?

Nu er jeg ikke ekspert på det område eller noget. :-) Men et alternativ løsning i mellemtiden kunne måske været et program som CCleaner, der har et program med systemgendannelse. Hvis det har interesse.

http://www.piriform.com/
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 15:15 #2
Hej
Jeg bruger Windows 7 - 64.
Vil jo gerne kunne komme ind i Systembeskyttelse og oprette gendannelsespunkter manuelt. Forstår ikke hvorfor jeg får fejlmelding, når jeg vil åbne systembeskyttelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 17:12 #3
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 17:21 #4
Hej igen, jeg har også windows 7, og min laver ny systemgendannelse næsten hver dag og hver gang, der er ændret noget på computeren.

Men jeg har prøvet at google mig lidt frem. Her er lidt links, hvis de kan hjælpe dig på vejen (de er oversat fra andet sprog til dansk):

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://www.bench3.com/2010/08/solve-error-0x81000203-system-restore.html

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://boardreader.com/thread/0x81000203_error_code_unable_to_do_syste_5aohl__22dbc8a6-fa11-42cb-9755-fd52da4593e0.html
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 17:33 #5
Tak for Svar.
Her netop prøvet CHKDSK, det løste ikke mit problem.
Vil prøve dine links for at se om der er noget der som kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 17:39 #6
Der er også denne mulighed:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Put din Win 7 DVD i når du tjekker systemfiler
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 17:39 #7
Til mramager.
vedr. første link:
UUH HAA, nu er jeg vist ude på gyngende grund, men jeg må jo prøve mig FORSIGTIGT frem
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 17:42 #8
Går du ind og skal rette i regbasen, så tag en backup FØR du går igang, så du kan gendanne den "gamle" regbase.
Du eksporterer denne fil hen et sted så du kan finde den igen.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 17:42 #9
Jeg har ikke nogen Win 7 DVD, computeren er købt med Win 7 forud installeret
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 17:48 #10
Du kan godt tjekke systemfiler uden dvd, men det er ikke alle ting den kan rette.
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 17:57 #11
Forstår godt ang. den 1. link...

Hmmm

Har du prøvet at starte computeren op i fejlsikring tilstand og tjekke programmet der? Nogen gange kan det ske, at et program virker igen, hvis man har været inde i fejlsikre tilstand - det har jeg prøvet nogle gange...

Blot en idé...
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 18:00 #12
Jeg er nybegynder hvad det her angår.
Ved ikke hvordan man tager backup af reg.basen.
Ved ikke hvordan jeg tjekker system filer uden DVD
o.s.v.
Jeg er inde i registreringsdatabasen og under "swprw" -"parameter" - (standard)- REG_SZ, står der, "(værdien er ikke defineret).
Er det mon her problemet er ?
ServiceDLL - REG_EXPAND_SZ , ser ud til at være rigtig.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
19. februar 2011 - 18:01 #13
Hvordan starter jeg i fejlsikret tilstand
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 18:09 #14
Fejlsikret tilstand er F8 lige som du tænder pc.
På min xp maskine går jeg op i filer og vælger ekspoter. Når jeg vælger dette gemmes en komplet reg database fil på den pladsering man vælger. Sker der en fejl kan man så herefter gå op og vælge impoter for at gå tilbage til den gamle data base.
Kender desværre ikke hvordan WIn 7 er opbygget
19. februar 2011 - 19:27 #15
Ref #1: ...et program som CCleaner, der har et program med systemgendannelse.... -> VRØVL! I programmet under [Værktøjer] [Systemgendannelse] kan man SLETTE tidligere systemgendannelsespunkter... og det er vist noget andet...
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 20:06 #16
karise_larry: ok, det tænkte jeg ikke lige på.

MrKellek: Lyt til karise_larry. Han er ekspert.

Ang. fejlsikret tilstand. Jeg har windows 7. Prøv evt. at bruge "Hjælp og support". Den er der, hvis du vælger Start og så "Hjælp og support". Derinde kan du skrive "fejlsikret tilstand", og så kommer der en række emner, som forklarer hvordan osv...
19. februar 2011 - 20:36 #17
Avatar billede MrKellek Nybegynder
20. februar 2011 - 14:57 #18
til karise_larry. Har prøvet gendannelse med CCleaner, det virker heller ikke (skriver at "det er deaktiveret for systemsikkerhed") og jeg fandt heller ikke løsningen vha "fixitcenter".
Tror at løsningen måske ligger her:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://www.bench3.com/2010/08/solve-error-0x81000203-system-restore.html.

Men jeg har ikke rigtig mod på at rode med reg.base.
20. februar 2011 - 17:37 #19
... Har prøvet gendannelse med CCleaner... - det som CCleaner kan mht. Systemgendannelse er KUN at SLETTE tidligere SYSTEMGENDANNELSESPUNKTER, udentagen det nyeste ... Bare for at 'rydde' evt. misforståelser ?
20. februar 2011 - 17:39 #20
Deaktiver Systemgendannelse HELT -> genstart en gang eller to -> Kør en oprydning med CCleaner -> Aktiver Systemgendannelse -> opret frisk Systemgendannelsespunkt...
Avatar billede MrKellek Nybegynder
20. februar 2011 - 17:58 #21
Kan ikke deaktivere systemgendannelse, får fejlmelding:
"Der opstod en uventet fejl på egenskabssiden". "Der opstod en gejl i systemgendannelse. Kør system igen". (0x81000203).
Dette sker liså snart jeg klikker på "systembeskyttelse" under "system". Kan altså overhovedet ikke gøre noget vedr. systembeskyttelse,
20. februar 2011 - 18:14 #22
... mener nu at http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal har et eller andet om dette ?
Avatar billede MrKellek Nybegynder
20. februar 2011 - 18:51 #23
Så må jeg jo prøve igen, fandt ikke rigtigt noget første gang.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
20. februar 2011 - 18:53 #24
The Windows 7 goal has now been met and the Fix it Center Beta for Windows 7 users is now officially closed.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
21. februar 2011 - 13:07 #25
Tak for alle svar.
Jeg har løst problemet. Det viste sig, at en del af et andet program gik ind og forhindrede systemgendannelse. Skulle bare lukke turbo-mode.