Avatar billede DonTorro Nybegynder
20. februar 2011 - 18:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webshop på den bedste måde?

Hej. Står og skal lave nogle webshops, og er i tvivl om hvad der er bedst:

osCommerce - eller andre webshop programmer?
PHP programmering fra bunden?

Hvis PHP er den bedste løsning - findes der så en bog/video om hvordan man laver indkøbskurv osv?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2011 - 18:19 #1
de færdige er luget efter for mange af de fejl, som du (måske) ville lave selv. Der er rigtig mange brugere/butikker, der melder tilbage, og koden rettes til - det vil du ikke kunne opnå selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2011 - 18:20 #2
Hvordan definerer du bedst?

Du kan få lavet en web shop med præcis den funkionalitet du vil have for 10-50 millioner kroner.

:-)

Men "bedst" inkluderer muligvis at det skal være billigt.

Så:
- hvilken funktionalitet har du brug for?
- hvad er pris rammen?
- hvilke krav er der til hosting muligheder?

Det eneste der stort kan udelukkes er skriv selv fra bunden af, når du spørger om bog/video til at lave indkøbskurv.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
20. februar 2011 - 18:33 #3
Mit problem er at kunden gerne vil have deres eget design på siden.

Prisen må ikke runde 50.000.
Der er brug for CMS mht. varer osv.

Men altså webshop "programmer" som osCommerce er bedst?
Hvis ja, hvilket skal jeg så bruge?
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2011 - 18:58 #4
standard-systemer er kun bedst hvis man kan finde et der 100% passer behov og krav eller man har teknisk formåen til at programmere sig ud af tilpasningen - som allerede skrevet er det ikke en mulighed at programmere fra bunden når man stiller spørgsmål.

Hvis "det bedste" open source shop system fandtes ville alle de andre ikke eksistere - så det bedste du kan gøre er dels at kigge på hvilke tekniske muligheder man selv har for tilpasning og dels at kigge på hvad de forskellige systemer egentlig tilbyder så det bedste system til opgaven findes.

Kan du gå ASP.NET-vejen vil Ucommerce være en mulighed og evt også nopCommerce, som dog vistnok koster et mindre beløb.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2011 - 19:01 #5
Til den pris skal du ihvertfald ud og tilrette noget eksisterende og ikke udvikle fra bunden af.

osCommerce er meget brugt og derfor vil du have nemt ved at finde folk som kender den.

Kvaliteten er der dog mange som ikke er imponerede over.

Der er alternativer.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Open_Source_eCommerce_Software

Magento er vist et af de mere kendte alternativer.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2011 - 19:06 #6
til prisen, og hvis det primært er til danske kunder, så ville jeg vælge noget, der var testet i dk - fx http://www.scannet.dk/dk/produkter/shopcms/webshopversion/
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2011 - 19:16 #7
Men de tillader vel ikke customization?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2011 - 20:53 #8
Næppe php-kode, der ændre i fx sikkerhed - men css koder, der kun vedrører design kan jeg ikke se problemet i. Men tjek firmaet.
Hvis man vil noget med en online-butik, så er aftestede løsninger at foretrække - ellers bliver den svær at få gennem pbs godkendelsen.
Avatar billede Comasys Praktikant
21. februar 2011 - 10:07 #9
hvor mange webshops skal du lave og kunne en hosted løsning være en mulighed ?
Avatar billede mikaelch Novice
21. februar 2011 - 11:26 #10
jeg synes http://www.prestashop.com/ var let opload og synes det meget let at styre den efterfølgende
Avatar billede DonTorro Nybegynder
07. marts 2011 - 18:45 #11
tror jeg bruger osCommerce.

arne_v vil du ikke smide et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2011 - 18:57 #12
ok