Avatar billede smvmarketing Nybegynder
21. februar 2011 - 16:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med redigering i gammelt asp-baseret CMS-system

Hej Eksperter,

jeg er ikke helt sikker på, hvor jeg skal placere denne problemstilling henne, men jeg prøver denne.

Jeg skal igang med at opdatere en hjemmeside, der kører i en gammel CMS-løsning, der bygger på asp. Jeg har tidligere opdateret fra en XP computer uden problemer, men har nu kun adgang til Windows 7 computere. Og her kan det IKKE lade sig gøre - i stedet får jeg vist et rødt kryds øverst i venstre hjørne i den testeditor, hvor jeg normalt kan tilrette teksten.

Leverandøren af CMS-løsningen (DynamicSystems) siger, at det er et kendt problem med gamle løsninger og nye styresystemer/browsere som Windows 7. Derudover giver de ingen løsningsforslag udover at benytte en XP-computer, hvilket ikke er et alternativ i mit tilfælde.

Er der nogen der ved, om jeg kan modulere et ældre styresystem/browser eller lign for at løse problemet?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. februar 2011 - 16:35 #1
Det lyder umiddelbart som browseren der ikke fungere med det gamle system. Du nævner ikke hvad du bruger, men bruger du IE8 så prøv at kører det i kompatibilitet mode?

Se:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Why-dont-some-websites-display-correctly-in-Internet-Explorer-8

For en gennemgang af hvordan.

Hvis det ikke virker så prøv med Chrome eller Firefox.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2011 - 16:44 #2
jeg har haft tilsvarende problem - jeg brugte virtualBox og med en gammel xp-skive lavede jeg en virtuel pc på 20gb - så kunne jeg køre de gamle ting der.
http://www.virtualbox.org/
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
21. februar 2011 - 16:59 #3
@heinzdmx> Jeg fik ikke lige det hele med. Det er i alle browsere, jeg har problemet. Jeg har kompatibilitetsvisning slået til i Explorer 8 og den slår desværre ikke til.

@claes57> Det der VirtuelBox lyder ret fedt også til andre formål. Det skal jeg lige have prøve af.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2011 - 17:19 #4
husk, at der skal separat firewall og viruskontrol til hver virtuel maskine - de går selvstændigt på nettet via moder-maskinen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. februar 2011 - 17:21 #5
Idet at du skal bruge XP og du har Windows 7, så vil jeg anbefale dig at kigge på XP Mode, der er en gratis virtuel XP maskine du kan hente fra XP - altså så længe du har en gyldig Windows 7 licens :)

Den kan hentes herfra:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2011 - 19:39 #6
hvis du ikke har pro/ultimate/enterprise versionen af win7, så kan du downloade og installere (og spille en time med det) - men det virker ikke før du køber en licens til en af de 3 versioner. Du får intet at vide før programmer er hentet og indlæst - og så bare en 'desværre - du kan ikke' - SLAM.

VirtualBox derimod er gratis, og virker med alle versioner.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. februar 2011 - 19:43 #7
Den lille twist kendte jeg ikke til. Har ikke selv brugt XP mode.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. marts 2011 - 14:44 #8
claes57> Jeg forsøgte aldrig med XP Mode, men VirtualBox spiller maks. :-)

Mange tak for hjælpen - det løste mit problem og er et fikst lille program, som jeg også kan finde en hel del andre anvendelser for.

Svar = points
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2011 - 15:11 #9
i virtualbox har du så en fordel mere - du kan flytte mappen .virtualbox til en anden maskine, og køre videre de - og maskinerne beholder deres id-numre, så software, der er registreret i en virtualbox-maskine kører videre selvom installationen flyttes til ny vært-maskine.

Men luk bare spg.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
03. marts 2011 - 04:20 #10
Det er jo unægteligt også en praktisk ting, der gør anvendelsesmulighederne endnu mere fleksible. :-)

Endnu en gang mange tak for hjælpen.